Hírek

Kiderült, mit tud a hibrid Audi A6-os

5 órája Módosítva: 2019.10.22 17:27
1

Az Audi A6 55 TFSI E Quattro-nak hívja az A6-os legújabb, benzin-elektromos változatát. A típusjelzésben nem sok utalás van az autó műszaki megoldásaira, de négyhengeres turbómotor köré épített hibrid rendszert alkalmaznak benne, 367 lóerős összteljesítménnyel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Most a Toyota ígér szilárd akkumulátoros villanyautót

8 órája Módosítva: 2019.10.22 14:01
115

Két-három éve mindenki erről beszélt, ha a villanyautókról esett szó, de az ígéretek eredményét eddig nem láttuk működés közben.

toyota battery
Távolról sincs vége, olvasson még

Hidrogén-hajtású haszonjárművek a Renault-tól

10 órája Módosítva: 2019.10.22 12:35
72

Igazi meglepetés, hogy a Renault üzemanyagcellával oldja meg elektromos furgonjai hatótáv-növelését. Ez a megoldás ugyanis kifejezetten drága és komplikált, ugyanakkor károsanyag-kibocsátása nincsen, és a töltési ideje is rövid.

Távolról sincs vége, olvasson még
  • Meglepő módon ezt is túlélte valaki

    12 órája Módosítva: 2019.10.22 10:52
    75

    Nem tudni, hogy minek köszönhető, hogy a Nissan XTerra tulajdonosát nem itt érte a vég, de valószínűleg centiken múlt az élete.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új villanyturbót mutat be a Garrett

    15 órája Módosítva: 2019.10.22 07:35
    257

    Eddig elsősorban olyan feltöltőrendszereket küldtek gyártásba, ahol a hagyományos turbófeltöltő és egy villanymotoros hajtású centrifugál-kompresszor dolgozott együtt. A Garrett rendszere azonban nem ilyen: itt a turbófeltöltő tengelyére építették az elektromos hajtást.

    e-turbo
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Kiszivárgott az új Skoda Octavia fotója

    tegnap, 16:28 Módosítva: 2019.10.21 16:29
    137

    Nem ritka az ilyesmi: a Skoda már jelezte, hogy az Octavia következő változatának premierje már nagyon közel van, és ilyenkor nyilván már készülnek a bevezető kampányra, amihez egy csomó gyári képet és információt juttatnak el a világ számos pontjára.

    octavialeak
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A villanyosított veteránautó nem veterán többé

    tegnap, 13:52 Módosítva: 2019.10.22 16:59
    13

    Az utóbbi években sok elektromos átépítés készült nagyon régi autókból. Nyilván ezzel együtt az a kérdés is felmerült, hogy az átalakított járművek a továbbiakban is megőrzik-e a veterán-státuszt, és adott esetben az ezzel járó előnyöket.

    oldastonev
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Retró villany-furgonnal tér vissza a Morris

    tegnap, 13:06 Módosítva: 2019.10.22 14:06
    26

    Egy újabb villanyautós startup-cég vette fel, és igyekszik leporolni a Morris márkajelzést, bár láthatóan építenének a hagyományokra is. A J-Type nevű, 1946-os furgon modern, elektromos változatával próbálnak újra betörni a piacra.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Elpusztítja magát a Tesla elektronikája?

    tegnap, 11:27 Módosítva: 2019.10.22 16:59
    471

    Most még nincs szó tömeges jelenségről, de a korai Model S-eknél már fel-felbukkan a probléma: az elektronika mindenféle előjel nélkül megszűnik működni. Az is kiderült, hogy miért, de mivel az elhasználódás a használattal arányos, nem is egyszerre állnak meg a kaliforniai gyártó villanyautói.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    79 millió dolláros bírságot kapott a Fiat-Chrysler

    tegnap, 06:06 Módosítva: 2019.10.22 10:51
    173

    A Fiat Chrysler Automobiles Amerikától kapta a csinos büntetést, méghozzá azért, mert a 2017-es modellévű autóik túl sok üvegházhatást okozó gázt bocsátottak ki.

    30024057 2305115 f96b0f7e5fdcfa4f239ef67eca2bcd57 wm
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Eldőlt: marad a száguldozás a német autópályákon

    október 20., 17:38 Módosítva: 2019.10.22 07:30
    4131

    A környezetvédelemmel kapcsolatos indokok túl kevésnek bizonyultak ahhoz, hogy meggyőzzék a német parlamentet a sebességkorlátok bevezetéséről.

    Innkreis Autobahn - Pichl
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Új őrület: ki tud fékezés nélküli kört menni a Nürburgringen?

    október 20., 08:59 Módosítva: 2019.10.22 07:30
    211

    Ahogy kezdenek szép lassan terjedni a villanyautók, úgy áldozik le egyre jobban a belső égésű motorral hajtott autóknak. A vérpezsdítő hangorkán és a benzinszag megszűnésével az autógyártóknak kreatív eszközökre lesz szükségük, ha fenn akarják tartani a szenvedélyes rajongók érdeklődését. A Mini úgy tűnik tényleg elég komolyan vette a kihívást.

    P90371622 highRes mini-cooper-se-green
    Fotó: Bernhard Filser
    Távolról sincs vége, olvasson még

    VIllanyautóként térhet vissza a Hummer

    október 20., 08:34 Módosítva: 2019.10.22 07:30
    493

    Nincs tíz éve, hogy megszűnt a korábban sokáig csak pénzt vivő terepjárómárka, máris úgy hírlik, hogy visszatérhet, méghozzá elektromos autókkal.

    2
    Fotó: AM General / AM General
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Leépítésekbe kezd a Brose német autóipari beszállító

    október 20., 05:22 Módosítva: 2019.10.22 07:30
    126

    Leépítésekbe kezd a Brose német autóipari beszállító, a Magyarországon is tevékenykedő társaság csütörtöki közleménye szerint 2000 munkahelyet szüntet meg Németországban.

    gu
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Porschénak nem tetszik, hogy a Teslához méregetik

    október 19., 17:00 Módosítva: 2019.10.21 17:29
    472

    A vállalat elnökének, Oliver Blume-nak legalábbis nem jön be a helyzet, ami a Porsche első villanyautójának érkezése óta tart az autós közbeszédben.

    DSC00339
    Távolról sincs vége, olvasson még

    így néz ki belülről a leggyorsabb 0-400-0

    október 19., 14:47 Módosítva: 2019.10.22 07:30
    243

    Az így hangzik találóbb lenne, mert képben nagyon gyenge, hangban ellenben erős videót adott ki a Koenigsegg friss világrekordjáról. Ilyen volt belülről a 31,49 másodperces 0-400-0 a Regerának.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Grappler: kupéból terepjáró

    október 19., 14:02 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    38

    A napokban a Hyundai megosztotta, hogy mivel készülnek a SEMA Show-ra, a világ egyik legnagyobb tuning-rendezvényére. A széria Velosterből átalakított Grappler valódi terepjárónak látszik, amivel bármikor letérhetünk a járt útról, sőt, ha éppen az erdő közepén érne minket az éjszaka, a benne elhelyezett kiegészítőknek köszönhetően akkor sem kell aggódnunk.

    grappler
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A városi terepjáró 28 százalékkal gyilkosabb, mint egy hagyományos személyautó

    október 19., 10:51 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    514

    Nem meglepő, de legalább konkrét adatokat közölt egy felmérés a városi terepjárók veszélyfaktoráról. Kiderült, hogy nem érdemes velük ütközni, bár még mindig jobb most, mint húsz éve volt.

    kb
    Távolról sincs vége, olvasson még

    A Mazda kitart a dízelek mellett

    október 19., 07:08 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    346

    Bár a dízelbotrány óta sokat csökkent az ilyen motorokkal készült autók iránti kereslet, a személyautó-dízeleknek azért még messze nincs végük. Ezt jelzi a Mazda európai kutatás-fejlesztési igazgatójának nyilatkozata is, aki komoly fejlődést ígér.

    mazdadiesel
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Durván szól az amerikai stílusú V12-es

    október 18., 16:10 Módosítva: 2019.10.21 14:51
    508

    Miközben egyre többen temetik a belsőégésű motorokat, akad, aki még mindig ilyeneket fejleszt és készít. És nem csak a nagy autógyártóknál. Egy kis ausztrál cég, a Race Cast Engineering a General Motors legendásan tömör építésű LS sorozatú Small Block V8-asa alapján épít hatalmas V12-es blokkokat.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Félelmetesen gyors kisbuszt épített a Hyundai sportrészlege

    október 18., 12:58 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    711

    A brutális erejű, sportos furgon vagy kisbusz ötlete nem új: a Ford már az 1970-as évek elején épített 400 lóerős Transit Supervant, a Renault pedig egy Espace-ba épített Formula 1-es V10-est. A Hyundai gépe ennyire nem radikális, de így is igen látványos, amit tud.

    Távolról sincs vége, olvasson még

    Stratégiaváltásról beszél a Renault új vezetője

    október 18., 11:46 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    54

    A Renault stratégiáját eddig a Drive the Future nevű hatéves terv határozta meg, amelyet még Carlos Ghosn dolgozott ki. Eddig nem nyúltak hozzá, de úgy néz ki, Thierry Bolloré vezérigazgató váratlan leváltása után a hosszú távú stratégiát is átdolgozzák a cégnél.

    P1233291
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Jövőre jönnek a Peugeot csoport villany-furgonjai

    október 18., 10:27 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    58

    A Citroën Jumpy, Peugeot Expert és Opel Vivaro alapjaira építenek elektromos változatokat 2020-tól. A bemutató még odébb van, de a gyártásra vonatkozó tervek már nyilvánosak.

    efurgon psa
    Távolról sincs vége, olvasson még

    AMG: V8-as helyett négyhengeres hibrid?

    október 18., 07:10 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    868

    A belsőégésű motorok méretcsökkenése megállíthatatlannak tűnik, erre a következő példát a Mercedes sportrészlege szolgáltathatja. Úgy hallani, már a kisebb hosszmotoros modellekből is eltüntetnék az eddig használt V8-as motort, a helyére hibrid rendszer érkezhet, kétliteres négyhengeres turbómotorral.

    mercedes m139
    Távolról sincs vége, olvasson még

    Egészen apró villanyautó érkezik a Toyotától

    október 17., 15:57 Módosítva: 2019.10.21 06:11
    193

    A Toyota ugyan némi késéssel kezdett a villanyautó-fejlesztésbe, de úgy tűnik, az idén Tokióban már bemutatnak egy tisztán elektromos városi kisautót, amelyet jövőre szériagyártásba is küldenek, ha minden a tervek szerint zajlik.

    Távolról sincs vége, olvasson még