BMW Z8 - profit helyett presztízs

2000.07.12. 19:03

A BMW Z8-ról már mindenki olvasott, vagy látta a kétórás reklámfilmet, ,, A világ nem elég" címmel. Kevésbé köztudott, hogy a BMW a modern klasszikustól nem vár profitot, elsősorban presztízsokokból gyártja a Z8-at. A legfontosabb tudnivaló, hogy ez nem a kisebbik BMW Roadster, a Z3 tupírozott változata, sőt, a meghajtástól eltekintve más BMW-vel nincs is közös alkatrésze. A motor a BMW M5-ben is dolgozó 5 literes V8-as, 400 lóerővel, 6 sebességes váltóval. Az április óta kapható Z8-as motorja gombnyomásra indul, és minden jelenleg létező nyalánkság az alapfelszerelés része: klíma, bőrülés, GPS navigáció, hidegebb időre kemény tető. A BMW 2008-ig, exkluzív típusként évente legfeljebb 2000 példányban fogja gyártani - 50 éven keresztül biztosítva hozzá a tartalék alkatrészeket. Mindez azonban még nem indokolja a Z8-as 235.000 DM-es árát, mely a Ferrari 360 Spider, a Porsche 911 Turbo és a Mercedes SL 55 AMG szintjén van. A James Bond filmnek is köszönhetően 2 évi termelés már elővételben elkelt. De már most látható, hogy amikor a film reklámhatása többé nem érvényesül, a Z8 iránt ilyen magas áron az érdeklődés is jóval kisebb lesz. Minden évben Ferrari-áron eladni 2000 darab Z8-at, ehhez bizony egy James Bond film nem elég. Az MI 5 ügynökei Angliában teljesen más okból nem közlekedhetnek a legdrágább BMW-vel: jobbkormányos változatot nem készítenek.