Villámgyors áruszállító az MG-től

2003.02.13. 16:41

 
   
   

Akár 160 lóerős is lehet a ZR alapú haszonjármű. Az MG Express nevű modell, amely a letakart hátsó ablakokat és a hiányzó hátsó üléssort leszámítva gyakorlatilag azonos a ZR modellel, három motorváltozattal készül: az alapmodell a jól ismert 103 lóerős 1,4 literes K sorozatú benzinmotort kapja, a következő változatot kétliteres 101 lovas L sorozatú turbódízellel szállítják, míg a leggyorsabb, az Express 160 ugyanazt az 1,8 literes 160 lóerős változó szelepvezérlésű motort kapja, mint az MG TF vagy a ZR csúcsváltozata. Ezzel a 480 kg terhelhetőségű és 979 liter befogadóképességű modell csomagok nélkül akár 7,4 másodperc alatt elérheti a 100 km/h sebességet és gyorsulhat akár 210 km/h-ig is, de valószínűleg megpakolva is képes állva hagyni a legtöbb ma kapható áruszállítót.

Kevésbé sportos árukihordók számára a cég kínálja ugyanezt a típust Rover jelvénnyel is CDV néven, ebbe a 101 lovas dízel mellett egy 84 lóerős 1,4 literes egység kerülhet.

 
   
   

A valóban költségérzékeny vállalkozók között valószínűleg ez utóbbi modell lesz a népszerűbb, hiszen már nettó 7.072 fontos alapáron megvásárolható lesz, míg a legolcsóbb MG 8.264 fontba kerül, a 160 lóerős változatot pedig nettó 11.468 fontért árusítják majd. Ennek ellenére biztos akad majd néhány benzinnel beoltott brit, aki szívesen költ majd rá, hogy munka közben is élvezhesse az MG Express által nyújtott vegytiszta GTI-élményt...