Az első képek után két hónappal az új modell néhány fontos paraméterét is közzé tette a Smart.
Ezek szerint az egy tonna alatti tömegű autó
háromféle benzines és kétféle dízelmotorral lesz elérhető. A
Mitsubishitől származó benzinmotorok közül a legkisebb egy
1,1 literes háromhengeres 75 lóerős lesz, az 1,3 literes
négyhengeres 90, az 1,5 literes motor pedig 109 lóerő leadására
képes. A dízelmotor-paletta
egy 1,5 literes háromhengeres dízel két változatából áll
majd, amelyeket a Mercedes fejlesztett ki a Smart számára. A
gyengébbik kivitel 69, az erősebb pedig 95 lóerős lesz. Az összes
motorváltozat teljesíti az EU4 normát.
A futóművel kapcsolatban a gyártó
sajtóközleménye ugyan elég gyakran említi a
vezetési élmény kifejezést, mégis az derül ki, hogy az
alapváltozatokat elsősorban kényelemre hangolták, így a ForFour
viszonylag gyenge minőségű utakon is elboldogul majd. A gyártó
persze azokra is gondolt, akik a
vezetési élmény alatt sportos menettulajdonságokat értenek:
ők - némi felár ellenében - sportcsomaggal is kérhetik az
autót, amely a 16 hüvelykes felniken, a sportkormányon és a bőr
váltógombon kívül feszesebbre hangolt és látványosan leültetett
futóművet is tartalmaz.
A típus alapfelszereltsége tartalmaz néhány
szokatlan elemet, így az összes változatot menetstabilizáló
elektronikával (ESP) szerelik fel, és az elektromos szervokormány
is alaptartozék. Ahogy az várható volt, a négyajtós Smart árát a
Mitsubishi Colt nagyszériás alkatrészei miatt viszonylag alacsony
szinten tudják tartani: a legegyszerűbb változatot már 11.000
euróért haza lehet majd vinni, ami a német árakat figyelembe véve
még kevesebb is, mint egy hasonló használati értékű VW Polo
ára.