Nyolc, az utcai kivitelnél kétszer erősebb
átalakított Smart Roadster is versenyez majd a hétvégén Stuttgart
mellett, az első Solitude verseny századik évfordulóján rendezett
autós összecsapáson.
A Stuttgarttól a Solitude kastélyig tartó nehéz hegyi pályán
először 1903-ban hajtottak, és az évek során egyre népszerűbb lett
a verseny, európai és tengerentúli bajnokok küzdöttek egymással
évről-évre a technikás pályán. Az utolsó, 1965. július 18-án
tartott futamot mintegy 200.000 néző izgulta végig a helyszínen.
A Smartokat elsősorban a bennük rejlő potenciál bizonyítására
állítják versenybe, hiszen az egyébként nem különösebb mértékben
átalakított autók könnyedén elboldogulnak a dupla teljesítménnyel.
A V6-os motort két egyszerű széria
háromhengeres összeragasztásával alakították ki, így az 1396 cm
3-es biturbó
170 lóerővel és 220 Nm-nyi nyomatékkal ruházza fel az
aprócska roadstert.
Az autók tömeg/lóerő aránya az új motorral 4,9 kg/LE-re
módosul, és ez bőségesen elegendő ahhoz, hogy a versenyautó
kevesebb mint hat másodperc alatt elérje a 100 km/h-s tempót,
végsebessége pedig 220 km/-h-ra nő.
A Smartokat az 50-es és 60-as évek legendás pilótái és
napjaink nagyjai fogják vezetni, és céljuk a
Hans Herrmann, korábbi Mercedes pilóta által az átalakított
Smarttal teljesített pályacsúcs megdöntése.
forrás: AutoIndex