Opel Vectra OPC - a büntető dízel

2003.11.24. 10:37

Idén november 28. és december 7. között rendezik az Essen Motor Show-t, ahol az Opel bemutatja a Vectra-család legújabb tagját. A GTS karosszérián alapuló Vectra OPC teljesítménymodell azonban nem benzines, hanem néhány újabban bemutatott sportmodellhez hasonlóan (Seat Ibiza Cupra R, Skoda Fabia RS) dízelmotorral készül.
Az Opel legújabb fejlesztésű, a Vectrához és Signumhoz jövő év elejétől kapható 150 lóerős 1,9 literes CDTI Ecotec motorjához még egy turbófeltöltőt csatlakoztattak a tuningolók, így a motor maximális teljesítménye 212 lóerőre emelkedett, ami nagyobb literteljesítményt jelent, mint amit a Ferrari Enzo hatliteres V12-es motorja teljesít. (Ferrari: 110 LE/liter, Opel: 112 LE/liter; még így is mindkettő elmarad a Honda S2000-es 120 LE/literes fajlagos teljesítményétől.)

A turbófeltöltök akár 3 baros töltéssel is dolgozhatnak, így a motor karakterisztikája nagyon hasonlít egy nagyköbcentis benzineséhez, leszámítva a már 1400 1/min-es fordulatszámtól kiaknázható 400 Nm-es nyomatékot. A finomított 1,9-es CDTI-vel a Vectra OPC 6,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, végsebességét pedig elektronikusan kellett 250 km/h-ra visszafogni. A motor másik pozitívuma, hogy normális körülmények közti használattal kombinált fogyasztása 6 liter/100 km körül tartható, és teljesíti az Euro-4-es szabványt.

Az Essenben bemutatásra kerülő modell Arden-kék színben pompázik, látványos aerodinamikai kiegészítőkkel és 19-es felniken feszülő 235/30-as gumikkal. A belteret főként kék színű bőrborítás díszíti. A megemelkedett teljesítmény miatt módosították az autó futóművének elemein, és erősebb fékrendszer került a kerekek mögé. Sorozatgyártásról egyelőre nem szól a fáma...