Pontiac Solstice: álomból valóság

2004.01.05. 13:13

Hosszas találgatások végére tett pontot a GM Detroitban tett bejelentésével, miszerint a két éve bemutatott kompakt sportkocsi 2005-től gyártásba kerül. Be is mutatták a Solstice végleges változatát, amely formáját tekintve keveset változott, a lemezek alatt azonban teljesen új technika lapul.

A kis roadster eredetileg csaknem pontosan két éve, a 2002-es Detroit Motor Shown jelent meg mint az új termékfejlesztési alelnök, Robert Lutz első édes gyermeke, de a dinamikus forma alatt akkor még a szokásos egyedi gyártású prototípus-alapok rejtőztek, és persze számos kipróbálatlan és drága részletmegoldás, amelyek költséghatékonysági szempontból elfogadhatatlanok lennének. Az eltelt két év alatt a GM mérnökei a Solstice megnyerő formája alá egy gazdaságosan gyártható hátsókerék-hajtású platformot terveztek, amely a Kappa névre hallgat, és amely Lutz mai bejelentése szerint a Solstice mellett egy sor másik sportkocsi - ezek közt valószínűleg néhány európai modell - alapjául szolgál majd.

A Solstice emellett megkapta a napokban a Chevrolet Cobalt modellben bemutatott 2,4 literes négyhengeres 170 lóerős Ecotec motort. Ez ugyan jóval gyengébb mint az egykori prototípus feltöltős motorja, de alumínium motorblokkjának köszönhetően elég könnyű , így jól illeszkedik a Solstice könnyed karakteréhez, és igen olcsó, mivel a Cobalt mellett a GM legtöbb amerikai alapmodelljében szintén helyet kap majd, így az elkövetkezendő néhány évben milliószámra ontják majd a GM motorgyárai. Az új motorhoz eleinte ötsebességes, kézi kapcsolású Aisin gyártmányú váltó társul, bár valószínű, hogy nagyon hamar bemutatkozik majd az automataváltós Solstice is