Új Lexus GS Detroitban

2004.01.09. 15:25

A Toyota luxusmárkája megújította sportos felső-középkategóriás modelljét. Az első, idestova több mint tíz éves GS megjelenésekor igazán merésznek számított saját kategóriájában dinamikus ívű tetővonalával, és bár azóta veszített az újdonság varázsából, a GS sportos kisugárzásával a Lexus egyik legsikeresebb modellje volt.

Az utódmodell megalkotáskor épp ezért igyekeztek minél többet megtartani az első GS sorozat egyéniségéből. Az új modell az orr-rész jellegzetes kialakításáról azonnal felismerhető: az elnyújtott, romboid-forma ikerlámpák és a nagy mosolyra húzódó hűtőrács kétséget sem hagy az autó eredetét illetően. Igen érdekes továbbá a tető luxusautóknál teljesen szokatlan kupé-szerű vonala, amely inkább juttat az ember eszébe egy sportkupét mint egy csapotthátú ötajtós limuzint. Érdekes, hogy az új Lexus GS számos részletében emlékeztet a nagy vetélytárs, a BMW új ötös sorozatára.

A Lexus GS nem csak formailag változott jókorát, de tartalmát tekintve is. A motorpaletta ugyanúgy kéttagú, mint az elődmodell esetében, de a GS300-as régi soros hathengeres motorját egy szintén 3 literes 24 szelepes V6-os váltja fel. Ez a motor nem csak tömörebb építésű, de erősebb is mint elődje volt, így az eddigi 219 helyett 245 lóerő áll a sofőr rendelkezésére. Az erősebbik változatban, a GS430-asban ugyanazt a 4,3 literes 300 lóerős V8-ast találjuk, amely a típus elődjén kívül számos más Lexus modellben is megtalálható. Mindkét motorváltozathoz hatsebességes, szekvenciális üzemmóddal is rendelkező automataváltót kínálnak. A típus egy másik újdonsága az állandó négykerék-hajtás, amellyel eddig egy másik Lexus személyautóban sem találkozhattunk.

Az új GS-ben gyakorlatilag minden megtalálható - vagy ha nem, akkor megrendelhető - amit a modern luxusautóktól elvárhatunk, így van kulcsnélküli ajtónyitó rendszer, navigációs rendszer, keréknyomás-figyelő, aktív lengéscsillapítás, baleset-előrejelző rendszer és kanyarba bevilágító lámpák, hogy csak a fontosabbakat említsük. Emellett 2006-tól tolatókamerával is felszerelik a GS-eket, amely igencsak megkönnyíti a sofőr dolgát parkoláskor.

A GS az amerikai bemutató után hamarosan Európában is bemutatkozik, bár a hírek szerint nálunk egy hátsókerék-hajtású változatot mutatnak majd be.