Feltámad a Fiat 500-as

2004.02.11. 13:01

A Fiat is csatasorba állít egy múltidéző kisautót, amelyet tanulmányként már az idei Genfi Autószalon látogatói megcsodálhatnak. A Fiat Pandán alapuló tanulmány állítólag Trepiuno, azaz 3+1 néven mutatkozik be, ami a 3,3 méter hosszú jármű helykínálatára utal: az autót három felnőtt és egy gyermek számára tervezték. Ahogy az a képeken is látható, a tervezők megpróbálták maradéktalanul felidézni a régi 500-as hangulatát, véleményünk szerint nem is sikertelenül. Még az apróságok is stimmelnek: az autó elején felfedezhetjük az 500-as jellegzetes orr-domborulatát, az övvonal kettős domborítása is a helyén van, és híres-hírhedt bőrtetejű változatokra emlékezvén az autótető első szekcióját üveg borítja. Műszaki szempontból persze köszönőviszonyban sincs a két autó: a Trepiuno a Pandára épül, így a motort kettő helyett négyhengeres és elöl található az 500-as csomagtere helyén, de ez a változtatás aligha fáj majd bárkinek.

A típust ismereteink szerint 2006-tól gyártani is szeretnék, méghozzá a Panda motorpalettájához képest igen erőteljes motorokkal: az eddig kiszivárgott információk szerint az alapváltozatba is a jól ismert 1,2 literes motor 80 lóerős változata kerülne, de állítólag 1,4 literes 90 lóerős, 1,6 literes 120 lóerős és 1,6 literes turbós 180 lóerős motorokkal is megrendelhető lesz az autó. A dízelváltozatokba 70, 90 és 115 lóerős JTD motorok kerülhetnek. A legnagyobb bizonytalanság az autó végleges neve körül tapasztalható: az 500-as márkajelzést állítólag jogi okok miatt nem használhatja a Fiat, a Cinquecento nevet egy évtizede már ellőtték, a Trepiuno pedig csak átmeneti megoldás. Egyesek szerint a végleges változat az Abita névre hallgat majd, de erre senki ne vegyen mérget: a Fiatnál mostanság elég nagy a zűrzavar a nevek körül, elég csak a Panda vagy a Stilo Multiwagon körüli bizonytalankodásra gondolnunk.