Nissan Qashqai: terepjáró vagy Almera-utód?

2004.03.02. 17:48

Egy négykerék-hajtású mindenes koncepció járművet mutatott be a Nissan Genfben. A Qashqai nagy hasmagassága és elektronikusan szabályozott összkerék-hajtási rendszere révén terepen is jól elboldogul, de a mai trendeknek megfelelően mindennapos városi közlekedésre is alkalmas.

A Qashqai a Nissan londoni tervezőstúdiójának első munkája, nevét egy Irán délnyugati hegységei között vándorló nomád törzsről kapta. Legmeghatározóbb külső jegyei a kupészerűen ívelt tető, a magas övvonal és a repülőgép-szárny keresztmetszetének vonalait formázó oldalablakok. Az autó 4310 mm hosszú, 1860 mm széles, 1570 mm magas, tengelytávja 2650 mm, hasmagassága pedig 237 mm. A rövid túlnyúlások biztosítják, hogy terepezés közben se csapjuk le az autó elejét vagy hátsó részét.

A 20 collos kerekekre Michelin PAX-rendszerű defektmentes abroncsokat húztak. A Qashqai négyszemélyes, és míg első ajtói hagyományosan, a hátsó hátrafelé nyílnak, így, mivel nincs B-oszlop, a beszállás a magasság ellenére egészen kényelmes. A szokásos kényelmi kiegészítőket, mint üvegtető, hajtogatható ülések stb. mind megtaláljuk az autóban,de a legérdekesebb talán a fényszóró, és nem is azért mert LED-ek világítanak a fényszóró burkolatán keresztül. A burkolatot ugyans ugyanolyan színű festékkel kenték le, mint a kasztnit, így világosban szinte nem is látszanak az egyébként 350Z-hez hasonló fényszórók. A speciális festék azonban csak addig színes, amíg fény nem gyúl a LED-ekben, onnatól kezdve ugyanúgy átereszti a fényt, mint egy hagyományos bura.