CLK-DTM: Mercedes versenygép utcai használatra

2004.05.04. 13:40

A Mercedes közzétette az első információkat legújabb szupersportkocsijáról. A korábbi lapértesülések szinte kivétel nélkül igaznak bizonyultak.

Az AMG által kifejlesztett utcai versenygépbe 5,5 literes V8-as feltöltős motor kerül, amely 582 lóerőt képes leadni 6100-as percenkénti főtengely-fordulatszámon, legnagyobb nyomatéka pedig 800 Nm 3500-as fordulatnál. A motorhoz az AMG ötsebességes, Speedshift fantázianevű szekvenciális váltója kapcsolódik, amelyet a kormányra szerelt kapcsolókkal működtethet a vezető. A hajtásláncot a többlemezes, korlátozottan önzáró differenciálmű teszi teljessé. Az eredmény lenyűgöző: a CLK-DTM utcai változata 3,9 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h sebességre gyorsulni, és a végsebessége is csak azért 320 km/h, mert az elektronika nem engedi az autót tovább gyorsulni.

Ekkora teljesítmény mellett már komoly veszélyt jelent, hogy az autó tapasztalatlan sofőr kezébe kerülhet, így a tervezők kipörgésgátlóval és ESP-vel is felszerelték az utcai CLK-DTM-et, hogy minimálisra csökkentsék egy esetleges baleset esélyét. Ennek ellenére a CLK-DTM minden porcikája azt sugallja, hogy a versenypályán a helye: az elöl 225/35 R19-es, hátul pedig 285/30 R20-as méretű gumikat a versenypályán nyert tapasztalatokat felhasználva fejlesztette ki a Dunlop, így igen nagy tapadást biztosítanak, de viszonylag rövid életűek. A lassulásról elöl hat- hátul pedig négydugattyús féknyergek gondoskodnak, a két utast pedig négypontos biztonsági övek tartják a nagy oldaltartású versenyülésekben.

A CLK-DTM ősztől lesz megvásárolható, de aki akar egyet ebből az utcai használatra is alkalmas versenyautóból, annak időben kell lépnie, mivel a tervek szerint mindössze 100 példányt készítenek belőle az AMG műhelyében.