Caterham CSR: Super Seven F1-es technikával

2004.10.08. 13:21

Az új minimál-sportkocsi legfontosabb újdonsága az első futóműve: hasonlót eddig csak a versenypályákon láttunk. A CSR elnevezésű Lotus Super Seven utód ugyanis nyomórudas felfüggesztést kapott belül elhelyezett rugó-csillapító egységekkel, ami elsősorban a futómű rugózatlan tömegére és ezen keresztül az autó úttartására van jótékony hatással. Kevésbé látványos, de hasonlóan lényeges, hogy a térhálós csőváz-szerkezetet is merevebbé tették mintegy 25%-kal, így az autó minden eddigi Caterham modellnél jobban fekszi az utat.

Kívülről szemlélve úgy gondolnánk, hogy itt vége is a változtatásoknak, hiszen az autó formáján nem módosítottak a korábbi Caterhamekhez képest, de a motortérben a Mazda és a Ford közösen kifejlesztett 2,3 literes négyhengeresét találjuk, méghozzá alaposan átdolgozva. A Cosworth beavatkozása nyomán az eredetiben 166 lóerős motor 200 vagy 260 lóerőt adhat le, de ami talán még fontosabb, a gyengébbik változat mindeközben továbbra is megfelel az EU4 szabványnak, így Európában bárhol forgalmazható az ezzel a motorral felszerelt Caterham CSR.

A 200 lóerős motorral a pillekönnyű jármű 3,7 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h sebességre és legfeljebb 225 km/h-val képes haladni, míg az erősebb, CSR 260 nevű változat akár 3,1 másodperc alatt is elérheti a 100-as tempót és 250 km/h-s végsebességet érhet el. Az új CSR modellek egyetlen nagy hibája az áruk, amely vélhetőleg a különleges futómű és a modern motor miatt meglehetősen magas: az alapmodellért Angliában átszámítva mintegy 9,8 millió forintot kérnek, míg az erősebb változat több mint 12 millióba kerülne ha forintban fizetné valaki a vételárat.