Z06 és C6R: a leggyorsabb Corvette-ek utcára és versenypályára

2005.01.11. 15:33

A GM legendás sportautójának két, az eddigieknél is erősebb változatát mutatta be. A Z06 egyszerű utcai sportmodell, míg a C6R-rel a versenypályákon találkozhatunk a nem túl távoli jövőben.

A Z06 már az előző Corvette sorozat esetében is a csúcsot jelentette, akkor valamivel több mint 400 lóerővel. A tavaly ilyenkor bemutatott C6-os esetében viszont már az alapmodell is eléri ugyanezt a teljesítményt, így kíváncsian vártuk, mit tudhat az új Z06-os. A problémát egyszerűen oldotta meg a Corvette fejlesztéséért felelős brigád: a V8-as blokk hengerűrtartalmát 5957

köbcentiről 7011-re növelték, változtattak a sűrítési viszonyon, és megnövelték a használható fordulatszám-tartományt, így az új, LS7 jelű blokk teljesítménye eléri az 500 lóerőt. Emellett könnyítettek az autón, így az kevesebb mint 4 másodperc alatt képes elérni a 100 km/h-s tempót, és a végsebessége is több mint 305 km/h.

A megnövelt teljesítménnyel arányban a futómű és a fékrendszer is átalakult: a Z06-os új rugózást és lengéscsillapítókat kapott, a féktárcsák átmérője pedig elöl 355, hátul 340 mm-re változott. A kerekek is újak lettek, elöl 275/35ZR18-as, hátul pedig 325/30ZR19-es defekttűrő Goodyear gumikat találunk, persze hatalmas könnyűfém felniken. Az új gumik emellett feleslegessé teszik a pótkereket is, ami újabb súlycsökkentést jelent. Az átalakításoknak hála a Corvette Z06-osra - és persze bátor gazdájára - oldalirányban akár a saját súlyát is meghaladó erők hathatnak kanyarban anélkül, hogy az autó csúszni kezdene. Az új csúcs-Corvette-et 2005 második felében kezdik gyártani.

A Z06-ossal párhuzamosan fejlesztették az új Corvette versenyautót, a C6-R típust is. Ebbe is ugyanaz a hétliteres motor került, mint utcai testvérébe, bár annál jóval erősebb, hangosabb és kevésbé környezetkímélő formában. Adatokat érthető módon nemigen árultak el, így csak az biztos, ami látszik: az autó néhány aerodinamikai módosítást kapott, belül pedig spártai egyszerűség jellemzi. Természetesen van benne bukókeret, sportülés és tűzoltó készülék, viszont minden felesleges kényelmi berendezést, kárpitot, díszítést és egyebet kihajítottak az autóból. A C6-R a GT1 kategóriában versenyez majd az ALMS versenyein, és persze Le Mans-ban, a legendás 24 óráson, ahol a cél idén is a Ferrarik, Maseratik, Lamborghinik, Aston Martinok, Saleenek és Porschék legyőzése lesz. A C6-R éles körülmények közt márciusban mutatkozik be a sebringi 12 órás versenyen.