Chrysler Firepower túrasportkocsi-tanulmány

2005.01.12. 12:24

A Chrysler újabb arculatépítő modellel igyekszik elkápráztatni a Detroit Motor Show közönségét. A Firepower Grand Tourer Concept tavaly bemutatott ME Four-Twelve szupersportkocsinál ugyan kevesebb csúcstechnikát tartalmaz, de más területeken egyértelműen túlmutat az AMG segítségével összehozott utcai versenygépen. Stilisztikai szempontból a Crossfire nyomában járnak a tervezők: a hosszú orr, a gömbölyded farrész és az orr kialakítása egyaránt a kompakt sportmodell formavilágát tükrözi. A Firepower arányai azonban jóval több agresszivitást lopnak az ismerős formákba. A Firepower motorháza hosszabbnak tűnik mint az egész kabin, a hátsó sárvédők combos kialakítása pedig vadállati erőt sejtet. A tanulmány hátulról határozottan ismerősnek tűnt, pedig korábban még rajzon sem láttuk ebből a szögből: a lámpák kialakítása, a széles, kerek tompor és az óriási hátsó ablakfelület az egykori Porsche 928-ast idézi, bár ez talán nem is baj.

A Firepower műszaki megoldásai a Chrysler legsikeresebb alkatrészeiből jöttek össze: a vázszerkezet, a futómű, a fékek és az erőátvitel egy része a Dodge Viperből érkezett, a motortérbe viszont az a 6,1 literes 425 lóerős Hemi V8-as került, amelyből a Chrysler egyszerűen nem tud annyit gyártani, hogy ne fogyjon el szinte azonnal. A váltó szintén ismerős lehet a Chrysler 300C modellből: ez az ötsebességes, kézzel is kapcsolható egység a Mercedestől származik, és a Chrysler közleménye szerint jól ötvözi a sportosságot a kényelemmel. A Firepower nevéhez méltóan tüzes jószág: mindössze 4,5 másodpercre van szüksége a 100 km/h-s tempó eléréséhez, és akár 280 km/h-val is száguldhat. A megfelelő úttartást a Viper futóművén kívül látványos, hatalmas kerekek biztosítják: elöl 19 hüvelykes felniket és 275/35-ös gumikat találunk, hátra pedig még masszívabb, 335/30-as köpenyek kerültek 20 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákra.

Az autó belső tere a Firepower tervezői szerint egyszerre luxuskivitelű és sportos. A luxust a felhasznált anyagok képviselik: kék és fehér bőrt, valamint csillogó krómot találunk mindenütt. A sportülések, a kormány formája, a műszerfal kialakítása és a masszív középkonzol viszont a sportos vonalat erősíti. A Firepower egyelőre csak tanulmányautó, mozgó négykerekű szobor, amelynek elsődleges feladata az emberek elkápráztatása, de csupa már meglevő alkatrészből épült, így egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha egy-két éven belül megkezdődne a szériagyártása.