Háromezres Egyes

2005.02.09. 15:40

A BMW elkészítette legerősebb legkisebb autóját, a 130i-t. A kis ötajtós orrába a Z4-es, Hatos és Hármas sorozatból már ismert 2996 köbcentis, 6600-as percenkénti fordulatszámon 258 lóerőt teljesítő soros hathengeres került. A gyár szerint 161 kilós tömegével ez a világ legkönnyebb hathengeres benzinmotorja. A 130i hatsebességes kézi váltón keresztül juttatja erejét a hátsó kerekekre.

A 130i 6,2 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, csúcssebessége 250 km/h, ezzel a kis bajor olyan versenytársait utasítja maga mögé, mint az Alfa Romeo 147 GTA, az Audi A3 3.2 V6 Quattro Sportback vagy a Mercedes C320 SE Sports Coupé.

A 130i-t kipróbálták a régi nürburgringi versenypályán is, ahol az autó 8 perc 35 másodperces köridővel remekül teljesített. Jim O'Donnell, a márka nagy-britanniai igazgatója megjegyezte: " Sokan baby-"M"-ként emlegetik az új modellt. Nem is csoda, miután olyan időt futott a Nürburgringen, ami az M3-nak sem válna szégyenére."

Az autó külsejében teljesen krómozott hűtőmaszkjával, 17 hüvelykes könnyűfémfelnijeivel és jókora krómvégű ikerkipufogójával különbözteti meg magát gyengébb testvéreitől.

A kipufogórendszerben egy extra szelep szabályozza a gázok áramlását: alacsony sebességnél, kis igénybevételnél a szelep részben lezár a hatékonyabb gáztisztítás érdekében, padlógáznál azonban szabad utat enged a gyors gázcserének - és a dübörgésnek.
A 130i-t sportülésekkel, bőrbevonatú kormánykerékkel és hat légzsákkal szerelik, a középkonzolba CD-játszós BMW Business rádió kerül. Opcióként rendelhető a BMW kiváló újdonsága, az aktív kormányrásegítő rendszer. Az új modell a genfi szalonon mutatkozik be először a nagyközönségnek, áráról egyelőre nincs információ.