A Seat bemutatta az új Leon prototípusát

2005.03.01. 12:07

A spanyolok láthatóan szakítottak a hagyományos autóformákkal: az új Leon minden idők legsportosabb megjelenésű egyterűje lesz. Az Alteánál már bevált, és az új Toledo tervezésénél is felhasznált receptet harmadszorra is felhasználták: a Leon Prototype oldalán is ott a sokat emlegetett dynamic line fantázianevű íves él, az orr-rész és a hátsó ablak formája is csaknem ugyanolyan, mint az Alteáé, egyedül az arányok változtak látványosan.

A 4,343 méter hosszú autó alacsonyabb, mint a Toledo és szélesebb, mint az Altea, így mindkét testvérmodellnél alkalmasabbnak látszik arra, hogy gyorsan vezessék. A tervezők ráadásul még rá is játszottak a sportos arányú alapformára: az első lökhárító légbeömlői, a széles, hangsúlyos sárvédőívek és az alájuk épp csak beférő 265/30R19-es kerekek kivételesen agresszívvé teszik az egybeszabott járművet.

A prototípus esetében a technika is igazolja a dinamikus külső sugallta érzéseket: a spanyol mérnökök a VW Golf GTI-ből már jól ismert kétliteres, 200 lóerős, közvetlen befecskendezéses turbómotort szerelték az autó orrába a villámgyors váltásokat lehetővé tevő DSG váltóval. Így a Leon Prototype állítólag 6,9 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s tempót és akár 236 km/h-val is haladhat.

Ahogy az tanulmányautóknál szokásos, a Leon prototípusát is telerakták drága megoldásokkal. A legérdekesebb ezek közül kétségtelenül a négy kamerából és két monitorból álló megfigyelő rendszer. A kamerák közül három a külvilágot, egy pedig az autó belsejét mutatja olyan szemszögekből, amelyek hasznosak lehetnek parkolás vagy haladás közben. A Leon Prototype kész autó benyomását kelti: valószínű, hogy az új Leon szinte azonos lesz ezzel az autóval, csak néhány drágább részletet hagynak majd el a spanyol szakemberek, hogy versenyképes áron kínálhassák a formabontó sportos egyterűt.