Pininfarina Birdcage 75th: álomautó Maserati alapon

2005.03.03. 17:05

A Pinifarina 75. születésnapja alkalmából készült a Genfben bemutatott tanulmányautó, amely az olasz sportkocsigyártás aranykorát hivatott felidézni. Már a tanulmány neve is az 50-es éveket idézi: a birdcage, azaz madárkalitka gúnynevet egy régi Maserati versenyautó, a Tipo 63-as viseli a szélvédő mögül kikandikáló vázcsövei miatt.

A Pininfarina tanulmányán persze hiába is keresnénk kilógó vázcsöveket: a név inkább egyfajta utalás, a műanyag burkolat alatt pedig napjaink leggyorsabb utcai Maseratijának, az MC12 -esnek a szénszálas vázát találjuk. Az autó formája a Maserati orrdísszel és a kerekek felett a karosszéria síkjából magasan kidomborodó sárvédőkkel ugyan eszünkbe juttathatja a régi Maserati versenyautókat, de az autó orráig nyúló üvegbuborék és az autó aljának leszorítóerőt termelő diffúzoros kialakítása inkább a modern versenygépeket idézi. A régi Tipo 63 Birdcage szellemét persze meg kellett idézni valahogy, hogy a névazonosság helyénvalónak tűnjön, így az üvegbuborék alatt van egy csövekből összeállított tartókeret, amire a kormányt és az átlátszó, a sofőr látóterét szinte teljes egészében kitöltő Head Up Display rendszerű műszerfalat függesztették.

Sajnos a Pininfarina Birdcage 75th egész biztosan egyedi tanulmány marad, és ez nemcsak a forma furcsasága vagy az alkalmazott technológia magas költségei miatt biztos, hanem azért is, mert az alapjául szolgáló Maserati MC12-esből mindössze 25 példány létezik, és nem is készül több.