Tata Xover: nagy túra-egyterű Indiából

2005.03.09. 16:06

A Tata legfrissebb tanulmányautója állítólag szériagyártásba kerülhet három éven belül. Az indiai szakemberek bevallottan az európai igények alapján tervezték meg a Xovert - a név jelentése angol olvasatban lehet crossover, azaz átmeneti jármű is - amely egyes vélemények szerint a Mercedes R-osztályra emlékeztet.

A típus formájára, amely az Idea tervezőstúdió tervei alapján készült, leginkább az egyszerű jelző illik, bár a különös osztású, LED-es első lámpák és az óriási, sima felületeket határoló lendületes élek miatt unalmasnak mégsem neveznénk a Xovert. Az igazán meglepő azonban az, hogy nem csak a formaterv hat időszerűnek: egész egyszerűen semmi nem utal arra, hogy az Xover egy olyan gyártó tanulmányautója, amely eddig egyszerű felépítésű terepjáróiról és olcsó, Európában nehezen eladható kisautóiról ismert. Az autó elöl kettős keresztlengőkaros, hátul pedig ötlengőkaros felfüggesztést kapott - ezek a ma ismert legjobb futómű-megoldások - és az autóban van blokkolás-, illetve kipörgésgátló elektronika is. A belső tér sem kevésbé igényes. A 4,85 méter hosszú, 1,92 méter széles és 1,8 méter magas test hét személynek nyújt kényelmes utazási lehetőséget, az ülések elrendezése variálható, a szórakoztatásról az első ülésekbe épített képernyők és a beépített DVD-lejátszók, a kellemes közérzetről a többzónás klímaberendezés, az úti cél gyors eléréséről pedig a navigációs rendszer gondoskodik. A hozzávetőleg 1,8 tonnás, négykerék-hajtású jármű mozgatásáról egy 2,2 literes 140 lóerős dízelmotor gondoskodik, amely teljesíti az Euro4 normarendszer károsanyag-kibocsátási határértékeit.

Úgy tudjuk, hogy a Tata kész volna az autó szériaváltozatát az MG-Rover számára is elérhetővé tenni, de a britek szóvivője szerint egyelőre korai még erről beszélni.