Mindent a Bugattiról

2005.04.06. 12:51

Tomas Bscher, a Bugatti első embere egy amerikai internetes szaklapnak nyilatkozott cége közelmúltjáról és jövőjéről.

Az első számú téma természetesen a késlekedéséről híres - vagy inkább hírhedt - Veyron modell volt, amely állítólag végre készen van. Végre kiderült, hogy mi volt a probléma az egymillió eurós sportkocsival: Bscher elmondta, hogy sokáig nem tudtak úrrá lenni a 16 hengeres W motor hűtési nehézségein, és ezért a teljesítményt is csak hosszas fejlesztések árán sikerült 750 lóerő fölé növelni. A problémákat azonban mintegy 600 módosítás árán sikerült megoldani, így a motor most már képes leadni a 400 km/h eléréséhez szükséges szükséges teljesítményt.

Az aerodinamikai módosítások miatt ez a korábban beharangozott 1001 helyett csaknem 1100 lóerő lesz, bár pontos adatokat egyelőre Bscher sem tudott mondani. Az eddigi mérések szerint az autó állítólag 3 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, és 17 másodperccel az indulás után a 300 km/h-t is, de alapesetben csak 370 km/h-ig hajlandó gyorsulni. A 400 km/h-hoz az autót át kell állítani nagy sebességű üzemmódba. Ekkor a hátsó légterelő a legfelső állásban rögzül, valamint a futóművet és a guminyomást is átállítja az autó. Bscher elmondta, hogy bár az utolsó, negyedik prototípus-sorozatban már minden rendszer jól működik, egyelőre 391 km/h volt a Veyronnal elért legnagyobb sebesség, a 400-at még nem próbálták ki.

A típust az idén Októbertől lehet majd kapni, világszerte mintegy 20 kereskedőnél, de márkaszervizből még kevesebb lesz: bár az iszonyatos vételár heti 168 órás mobil segélyszolgálatot is tartalmaz, az igazán komoly javításokra csak Molsheimben, a Bugatti főhadiszállásán lesznek felkészülve. A Veyronra amúgy mindössze két év vagy 50 ezer kilométer garancia vonatkozik majd. Az autóból összesen 300 példányt készít a Bugatti.

Természetesen a riporter a jövőbeli modellekről is kérdezett, és Bscher úr meglepetésre nyíltan válaszolt mindenre. Kiderült, hogy jelenleg kétféle modell bemutatásán gondolkodnak. Mindkettő 2+2 üléses volna, de két teljesen eltérő modellről van szó. Az egyik - ez állítólag a VW vezér, Bernd Pischetsieder kedvence - egy viszonylag olcsó középmotoros típus volna, amelyet 100 ezer euró körüli áron lehetne megvásárolni, így a Veyronhoz képest igazi tömegmodell volna. Ezzel egyelőre egyetlenegy, de annál nagyobb probléma van: a VW csoport legerősebb, keresztbe is beépíthető motorja a Passatban alkalmazott kis hengerszögű V6-os, amely annak ellenére hogy könnyedén tuningolható 350 lóerő fölé, nem volna méltó a Bugatti presztízséhez. Pedig állítólag már a tervek is kész vannak, egyedül egy jó V8-as motor hiányzik. A másik tervezet egy valamivel drágább orrmotoros, hátsókerék-hajtású típus lenne a Veyron motorjával és hétsebességes DSG váltójával. Ehhez a típushoz minden rendelkezésre áll, így valószínűleg ez lesz a Veyron után a második Bugatti, míg a középmotoros, alacsony árú típus valószínűleg csak az évtized végére valósulhat meg.

Tomas Bscher szavaiból kiderült, hogy a Bugattinak egyelőre van jövője, így már csak azon múlik minden, hogy a legek autója, a legdrágább, legerősebb és leggyorsabb Veyron hány potenciális vásárlót győz meg arról, hogy érdemes egymillió eurót fizetniük érte.