A Mercedesé lesz a legerősebb személyautó-dízelmotor

2005.05.18. 15:57

Pontosan egy lóerővel előzi meg az új V8-as a Volkswagen tízhengeres turbódízel motorját. Az E420 CDI modellben ősszel bemutatkozó új dízelmotor legnagyobb teljesítménye 314 lóerő, csúcsnyomatéka pedig 730 Nm 2200-as percenkénti főtengely-fordulaton. A nyolchengerest később természetesen más Mercedes modellekbe is beépítik: az új S-osztály, az M-osztály, az R-osztály és a következő G-osztály is megkapja, igaz, állítólag jó egy év késéssel. Az óriási teljesítmény az E-osztályú Mercedes kb. 1,8 tonnás karosszériáját 6,1 másodperc alatt képes 100 km/h-ra gyorsítani, de kíméletes bánásmód mellett vegyes üzemben mindössze 9,3 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren. Az autó végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra, ahogy ezt a Mercedes többi modelljében már megszokhattuk.

A Mercedes új V8-as turbódízele valószínűleg sokkal nagyobb teljesítmény leadására is képes lenne, ahogy a konkurencia hasonló csúcsdízelei is. Ismereteink szerint eddig még egyetlen nagy gyártó sem aknázta ki a nyolc- és tízhengeres motorokban rejtőző lehetőségeket, mivel jelenleg nem tudnak olyan sebességváltót készíteni, amely tartósan elviselné az alacsony fordulatszámon jelentkező nagy teljesítmény révén kialakuló hatalmas forgatónyomaték okozta megterhelést. Ugyanakkor, ahogy az adatokból látszik, ez a valamivel több mint 300 lóerő is jóval több mint elég a legnagyobb luxusmodellek mozgatására is.