BMW fölény az Év Motorja szavazáson

2005.06.01. 15:53

Az International Engine of the Year, azaz a Nemzetközi Év Motorja idei díjazottjai között szinte alig találni már egyszerű, hagyományos benzinmotort: a díjakat dízelmotorok, hibrid hajtásláncok és sportmotorok kapták az idén.

A BMW ötliteres V10-ese lett az év legjobb motorja, az év legjobb új motorja, a legjobb nagy teljesítményű motor és a 4 liter feletti kategória első helyezettje is. A Toyota Prius hajtáslánca két díjat kapott: az 1,4 és 1,8 liter közti kategória legjobbjának járót és a legtakarékosabb hajtás díját. Ezen felül díjazták a Honda Insight hibrid hajtását (1 liter alatti kategória), a Fiat 1,3 literes JTD dízelét (1-1,4 liter), a VW kétliteres közvetlen befecskendezéses, turbós négyhengeresét, amelyet leginkább a Golf GTi-ből ismerhetünk (1,8-2 liter), a Honda 2,2 literes dízelét (2-2,5 liter), valamint két újabb BMW-motort, a kétlépcsős turbófeltöltésű, 3 literes 272 lóerős dízelt az 535d típusból (2,5-3 liter), valamint az M3-as 3,2 literes hathengeresét (3-4 liter), amely évek óta nem talál legyőzőre saját kategóriájában.

Az eredményhirdetéskor az is kiderült, hogy a zsűri miért a épp a BMW V10-esét választotta a legjobbnak: indoklásuk szerint a hatalmas teljesítmény ellenére a pörgős 507 lóerős jószág hétköznapi szituációkban, akár városi araszoláskor is könnyen kezelhető.