Itt az új Renault Clio sportváltozata

2005.08.09. 14:23

Nemrég még a V6-os Clio elvesztésén zokogtunk, ráadásul a harmadik generáció beköszöntével a kétliteres 182 lovas sportmodellről is le kellett mondanunk, de a Renaultsport nem hagyott minket sokáig gyors Clio-utánpótlás nélkül. A harmadik generáció alapjára elkészítették a Renaultsport Clio-tanulmányt, ami elég jó előzetest nyújt arról, milyen lesz a Clio jövőre megjelenő sportváltozata. Bizonyos, hogy a koncepciónál eggyel szolidabb, de még így is méltó követője lehet sikeres elődjének.

Kérdéses például, hogy az autóversenyzésből átvett, és ebben a kategóriában elsőként bevezetendő hátsó diffúzor átkerül-e a széria modellre, mi mindenképp ezen megoldás mellett törnénk lándzsát. A Clio eredeti vonásait több helyen is kiszélesítették, vadóc viselkedésre engednek következtetni az első lökhárító aljának krómozott fémhálója és az első kerékjáratok mögötti kopoltyúk. A 18 colos, hétküllős felniken át kiváló a belátás a festett féknyergekre és az elöl 330, hátul 280 mm átmérőjű Brembo-féktárcsákra. Krómkerettel húzták ki a ködlámpák és az oldalsó visszapillantó tükrök körvonalát, a diffúzoron és a kettős kipufogóvégen is folytatódik a csillogó felületkezelés.

A diffúzor szerepe egyértelmű, maximális stabilitást biztosít az autónak nagy sebességnél. Az oldalsó vájatok is aerodinamikai jelentőséggel bírnak, amellett, hogy csökkentik az autó oldalán kialakuló turbulenciát, segítenek a motortérben keletkező hőség kiáramlásában. Az első, alumínium elemeket is tartalmazó független felfüggesztés a korábbinál is jobb kanyarvételi tulajdonságokat biztosít a 2585 mm tengelytávú, 1520 mm-es nyomtávú. Akárcsak elődje, a Renaultsport Clio is kétliteres, 16 szelepes, feltöltés nélküli motorral hajtja az első kerekeket, de egyelőre nem tudni, hogy az elődhöz képest lesz-e változás a teljesítményben. Hatfokozatú kézi váltó csatlakozik a motorhoz.

A legjelentősebb változásokra talán a beltérben számíthatunk majd. A panorámatető, a négy különálló kagylóülés alkalmazása és a kifejezetten drága anyagokból készülő kárpitozás költségeit nem biztos, hogy a szériamodell is kibírja majd. Mindenesetre kifejezetten gusztusosra sikerült az utastér kialakítása. A műszerek fehér számlapozása bevett fogás, kedves figyelmesség, hogy a fordulatszámmérőbe egy fokozatjelzőt is beépítettek, reméljük, ez megmarad. Az egyenes alsó szekcióval kialakított kormánykerék, az alumíniumból készült pedálok és trepnik kifejezetten sportos hangulatot keltenek, talán csak a középkonzolba integrált kézifékkar okoz majd meglepődést első használatkor.


További képek itt!