R32: a legerősebb Golf

2005.08.10. 11:36

Jövő hónapban mutatják be a Golfok legerősebb, négykerék-hajtású csúcsmodelljét, a második generációs R32-est. Az újdonság kilenc lóerővel izmosabb elődjénél, 241 helyett 250 lóerőt teljesít a 3,2 literes V6-os. Az autónak a Haldex-kuplungos 4Motion összekerékhajtási rendszer biztosít ideális tapadást a legizgalmasabb szituációkban is.
Az R32-es kívülről élesen elkülönül az összes többi Golftól, ide értve a sorban második GTI-t is. Alumínium hűtőmaszk, középen elhelyezett dupla kipufogóvég, sötétített hátsó lámpatest, a széles légbeömlőknek helyet adó, új kialakítású első lökhárító és egy alsó fekete elemmel kiegészített hátsó lökhárító teszi jól megkülönböztethetővé az R32-est.
Oldalról a húszküllős 18 colos felnik és az azokon átsejlő, elöl 345, hátul 310 mm-es tárcsákat fogó kék féknyergekről ismerhető fel az autó. A 20 mm-rel leültetett sportfutóművel felszerelt R32-es 0-100-as gyorsulása 6,5 másodperc hatfokozatú kézi váltóval, 6,2 másodperc a szupergyors, kormánykeréken elhelyezett fülekkel kapcsolható DSG-szerkezettel. Végsebessége a német hagyományoknak megfelelően 250 km/h.
Ellentétben a szórakoztatásra tervezett GTI-vel, az R32-est nem esztelen örömautózásra tervezte a VW. Gazdag alapfelszereltsége, igényesen kivitelezett utastere és bolondbiztos négykerék-hajtása miatt inkább nagyteljesítményű túraautónak pozícionálják a legerősebb Golfot. Bi-xenon fényszórók, kétzónás klíma, tíz hangszórós hifi-berendezés, esőérzékelős ablaktörlő és automatikusan elsötétülő visszapillantó tükrök gondoskodnak a nagysebességű utazás komfortjáról.