Jövő hónapban mutatják be a Golfok legerősebb, négykerék-hajtású
csúcsmodelljét, a második generációs R32-est. Az újdonság kilenc
lóerővel izmosabb elődjénél,
241 helyett 250 lóerőt teljesít a 3,2 literes V6-os. Az autónak
a Haldex-kuplungos 4Motion összekerékhajtási rendszer biztosít ideális
tapadást a legizgalmasabb szituációkban is.
Az R32-es kívülről élesen elkülönül az összes többi Golftól, ide
értve a sorban második GTI-t is. Alumínium hűtőmaszk, középen
elhelyezett dupla kipufogóvég, sötétített hátsó lámpatest, a széles
légbeömlőknek helyet adó, új kialakítású első lökhárító és egy alsó
fekete elemmel kiegészített hátsó lökhárító teszi jól
megkülönböztethetővé az R32-est.
Oldalról a húszküllős 18 colos felnik és az azokon átsejlő, elöl
345, hátul 310 mm-es tárcsákat fogó kék féknyergekről ismerhető fel az
autó. A 20 mm-rel leültetett sportfutóművel felszerelt R32-es 0-100-as
gyorsulása 6,5 másodperc hatfokozatú kézi váltóval, 6,2 másodperc a
szupergyors, kormánykeréken elhelyezett fülekkel kapcsolható
DSG-szerkezettel. Végsebessége a német hagyományoknak megfelelően
250 km/h.
Ellentétben a szórakoztatásra tervezett GTI-vel, az R32-est nem
esztelen örömautózásra tervezte a VW. Gazdag alapfelszereltsége,
igényesen kivitelezett utastere és bolondbiztos négykerék-hajtása miatt
inkább nagyteljesítményű túraautónak pozícionálják a legerősebb Golfot.
Bi-xenon fényszórók, kétzónás klíma, tíz hangszórós hifi-berendezés,
esőérzékelős ablaktörlő és automatikusan elsötétülő visszapillantó
tükrök gondoskodnak a nagysebességű utazás komfortjáról.