Sportkocsi és miniterepjáró a Daihatsutól

2005.09.01. 09:49

A Frankfurtban bemutatkozó két újdonság egyelőre csak tanulmány, de mindkettőből könnyen lehet szériamodell néhány éven belül.

A D-Compact 4x4 elnevezésű autó a külseje alapján egy új szériamodell is lehetne: az apró terepjáró arányaiban és koncepciójában egyaránt a nyolc éve kapható, tehát lassan leváltásra érett Teriosra emlékeztet, a részleteket viszont a legújabb divatnak megfelelően dolgozták ki. Egyáltalán nem csodálkoznánk rajta, ha akár néhány hónapon belül, mondjuk az október végi Tokyo Motor Show idején már sorozatgyártásra érett típusként találkozhatnánk a D-Compact, és persze az orrában elhelyezett új fejlesztésű, 1,5 literes benzinmotorral.

A Daihatsu másik frankfurti újdonsága egy kisméretű roadster, amely a HVS nevet viseli. Ez a kategória szintén nem idegen a Daihatsutól, bár az egykori Capuccino és a ma gyártott C-open típusokat sem készítik balkormányos kivitelben, így a kategóriát teremtő modellekkel Japánon, Nagy-Britannián és még néhány, bal oldali közlekedésű országon kívül aligha találkozhatunk. Az új sportkocsi-tanulmány első kerekeit ugyanaz az 1,5 literes motor hajtja, amelyet a D-Conceptben is használnak. Ennyi azonban nem volt elegendő a Daihatsu mérnökeinek: a hátsó kerekeket villanymotor hajtja. Az így előállított hibridhajtás a japán gyártó szerint egy 2 literes motor dinamikáját egyesíti egy 1 literes motor takarékosságával, sőt, az elektronikusan vezérelt hátsó hajtás révén az autó kanyarstabilitását is növelni tudták.

A Japánban igazi kisautó-nagyhatalomként ismert Daihatsu Európában igencsak háttérbe szorult anyacége, a Toyota mellett, de a két tanulmány frankfurti bemutatása azt jelzi, hogy a márka vezetése mégsem szeretné teljesen elhanyagolni az európai vásárlókat.