Vision R 63 AMG: sporthogyishíjják a Mercedestől

2005.09.06. 11:38

Az AMG is kezelésbe vette az R osztályt, amely így már bátran nevezhető egy terepjáró, egy luxuskombi, egy egyterű és egy sportkocsi egyvelegének. Az AMG mérnökeit persze nem zavarta, hogy az R osztályt milyen kategóriába sorolhatja a szaksajtó - mi sem tudunk jobbat az angolszász nyelvterületen elterjedt crossover kifejezésnél, ami valami olyasmit jelent, hogy keresztezett jármű -, hiszen a feladatuk ugyanaz volt, mint mindig: alaposan megtuningolni a járművet.


Galéria - kattintson a képre

Így az R63 AMG-be a tuningcég új, 6,3 literes, 510 lóerős, nyolchengeres motorja került, mely a kombi jellegű hatszemélyes dobozt az automata váltó teljesítménycsökkentő hatása ellenére kb. 5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra. A végsebességet persze elektronikusan korlátozzák 250 km/h-ra, de mivel csupán tanulmányautóról van szó, mindennek egyelőre legfeljebb elméleti jelentősége van, ahogy az állandó összkerékhajtás, az aktív légrugózású felfüggesztés és a többi technikai hókuszpókusz is puszta adat marad a bemutató helyszínéül szolgáló Frankfurti Autószalon közönsége számára. Ugyanakkor az autó külseje igazán látványosra sikeredett. Az AMG szakemberei sportosabb fazonú lökhárítókkal, és elképesztő, 21 hüvelykes, 265/40-es gumiabroncsokkal felszerelt ötküllős alufelnikkel dobták fel az összhatást. A grafitszürke fényezés már csak hab a tortán. A belső térben a váltó kézi kapcsolására alkalmas kormány mögötti kapcsolófülek, a kétszínű bőr kombinációjával borított felületek, a két első üléssor sportülései és a lakkfekete díszbetétek jelzik a tuningcég beavatkozását.


Galéria - kattintson a képre

A sportos részletek persze megtévesztők, hiszen a Vision R 63 AMG sem igazán sportolásra való, inkább egy túl gyors túrakocsinak nevezhetnénk. Ezt jelzi egyebek közt a többzónás klímaberendezés, vagy az első két üléssor fejtámláiba épített, DVD-lejátszóhoz csatlakozó 7 hüvelykes kijelzők. Az autó bizony családi túrára is alkalmas, bár ha anyuci és a gyerekek is beülnek, akkor bizony aligha lehet kihasználni az AMG modell képességeit, hacsak nem az a cél hogy az utódok megtanulják, milyen rossz dolog is a száguldozás.

A Mercedes az utóbbi években tanulmányautókra aggatta a Vision melléknevet, de jellemző, hogy később szinte az összes ilyen koncepcióautóból szériagyártmány lett. Így az is igen valószínű, hogy a tuningolt R osztály is gyártásba kerülhet nemsokára, bár az a tény, hogy az autó az Észak-Amerikába szánt hosszabbik változatra épül, kérdésessé teszi, hogy Európában találkozhatunk-e valaha az AMG által megvadított 510 lóerős crossoverrel.