Feléled a MINI kombi

2005.09.14. 10:04

Egy tanulmányautón mutatja be a Minivel kapcsolatos terveit a BMW Frankfurtban. A Concept Frankfurt nevű jármű voltaképpen egy megnyújtott MINI átalakított orr-résszel, az alapmodellénél nagyobb tengelytávval és néhány, a 45 éve bemutatott MINI Travellert idéző megoldással.


Galéria - kattintson a képre

A tervezők igyekeztek könnyebben használhatóvá tenni az amúgy praktikusnak aligha nevezhető háromajtós járművet. Óriási, 1,6 méter hosszú oldalajtókat kapott, amelyek a zsanérokat kiváltó bonyolult paralelogramma-mechanika révén nemcsak kifelé, de előre is mozdulnak kinyitáskor. Így nem kell a beszálláshoz még egy autónyi hely a Mini mellett, mégsem olyan kényelmetlen a hátulra való beszállás, mint a legtöbb háromajtós esetén. Az oldalablakok kétrészes kialakítása a MINI Traveller megoldására emlékeztet. Az üveg egyik fele gombnyomásra elcsúsztatható, így a hátsó utasok sem maradnak levegő nélkül, sőt, B-oszlop hiányában az összes ablak lehúzásával hatalmas egybefüggő nyitott felületek alakíthatók ki kétoldalt. Szintén a híres előd adta az ötletet a két részletben oldalirányba nyíló hátsó ajtókhoz. Az amúgy nem különösebben tágas csomagtér megpakolása nem okozhat gondot, hiszen a két ajtó mellett a tető előre csúsztatható hátsó része révén is növelhető a hátsó nyílás. A hátsó ülések lehajtásával természetesen nagyobb sík padlójú raktér is kialakítható, és a pakolást segíti az autó hátuljában elhelyezett tárolódoboz is.


Galéria - kattintson a képre

A sok praktikus, vagy legalábbis annak szánt részlet mellett a Concept Frankfurt azt is megmutatja, hogyan képzelik a tervezők továbbfejleszteni az új Mini stílusát. Az átdolgozott orr-rész a fejlebb helyezett, elnyújtott lámpákkal és a hangsúlyosabb hűtőmaszkkal ugyan megőrzött valamit a jelenlegi MINI arculatból, de valahogy mégis sokkal agresszívabb hatást kelt, különösen a Cooper S-t idéző nagy szívónyílással együtt, amely ezúttal láthatóan nemcsak egy utólagos kiegészítés, hanem a formaterv szerves része. Ráadásként belül az 1950-es és 60-as évek repülők és űrhajók ihlette formavilága uralkodik. A műszerfalon áramvonalas kitüremkedésekben fészkelnek a műszerek vaskos króm keretekben, a váltókar egyenesen az Orion 8-ról érkezett, és az első ülésekhez hasonlókat pedig korabeli tanulmányautókban lehetett látni.

A Mini Concept Frankfurttal valószínűleg jelenlegi formájában csak autókiállításokon találkozhatunk, de igen valószínű, hogy jó néhány részletét viszontláthatjuk a MINI következő generációján, amely jelenlegi ismereteink szerint nagyjából két év múlva mutatkozhat be.