Suzuki LC: mikroretro

2005.09.30. 12:40


Galéria - kattintson a képre

A Suzuki autók ötven éves születésnapjára készült a fura kis kétüléses tanulmány. Az LC-vel olyasmit elevenít fel a Suzuki, amit lassanként teljesen elfelejtettünk: az eredeti japán autótervezést. A gömbölyded vonalak, a nagy kerek lámpák és a pöttöm méretek abba az időbe vezetnek vissza, amikor még a 360 köbcentis kétüteműek jelentették a közlekedés legfényűzőbb módozatát az átlagjapán számára.


Galéria - kattintson a képre

A Suzuki épp ilyen típusokkal kezdte A kétüléses Suzulight 1955-ben mutatkozott be, és kevesebb mint 50 példány készült belőle, mégis megalapozta a motorkerékpárjaival híressé vált cég autógyártási törekvéseit. Az LC nem csak kívülről mutat olyan vonásokat, amelyektől önkéntelenül is a veteránautózás jut az ember eszébe. Belül a kockás üléskárpit, a csontszínű, üvegkemény műanyagból készített kormány és az óriási számjegyekkel feliratozott fehér hátterű sebességmérő is ugyanilyen érzéseket kelt.


Galéria - kattintson a képre

A 3,2 méter hosszú, 1,48 méter széles, 1,39 méter magas és 2,14 méteres tengelytávú Suzuki a lemezek alatt persze korszerű technikát rejt: a mai japán miniautókból ismert 660 köbcentis háromhengerest építették az LC orrába. Nem igazán valószínű, hogy a tanulmányautóból valaha is sorozatgyártmány lesz, de már régebben is történt olyan - éppen ehhez hasonló régies törpeautókkal -, hogy a közönség lelkesedése megtörte a gyártó ellenállását. Nem csodálkoznánk rajta, ha most is így alakulnának az események.