Suzuki SX4: az első képek

2005.11.28. 14:32

A Fiat Sedicit már láthattuk, és most itt a Suzuki-emblémás testvérmodell is. A két autó közt nincs sok különbség A Suzuki és a Fiat mérnökei ugyanazt a módszert alkalmazták, mint a PSA és a Toyota a Citroën C1 - Peugeot 107 - Toyota Aygo trió esetében, azaz csak a hűtőmaszk formáját szabták egyénire.


Míg a Fiat változatnál a lökhárító fekete betétei miatt úgy látszik, mintha a hűtőrács függőlegesen végighúzódna az autó elején, addig a Suzuki a Swift arcát operálta rá a közös alapokra, így lesz az autóból SX4-es. Emellett csupán annyi a különbség, hogy a japánok autóján sokkal kevesebb a fényezetlen műanyag elem. Csak a kerékívek legszélére és az oldalajtók közepére került egy kevés a fekete burkolatból, míg a Fiat Sedici térdmagasságig ki sem látszik belőle. A fura első lámpák és a fémből készült lemezek azonban mind közösek a két autón, így a rokonság le sem tagadható.


Műszaki szempontból is azonos a Sedici és az SX4, bár a Suzukiba az 1,6 literes, 107 lóerős benzines és az 1,9 literes, 120 lovas dízel mellé egy harmadik motort is beszerelnek, méghozzá a Swift csúcsváltozatából már ismert 1,5 literes, 99 lóerős négyhengerest, amely az 1,6-oshoz hasonlóan a Suzuki saját fejlesztése. Ez nyilván a legolcsóbb modellváltozatba kerül, amelyre a két gyártó eltérő tervei miatt van szükség. A közös szabadidőautóból a Suzuki magának 40 ezret gyárt Esztergomban évente, míg Fiat-jelvénnyel évi 20 ezer, a később bemutatkozó luxuskivitelű Lancia változatból pedig alig 10 ezer készül.

Az SX4-ről sokkal többet egyelőre nem tudunk. A típusváltozat gyártása csak decemberben kezdődik a Magyar Suzukinál, a hivatalos bemutatót pedig 2006 tavaszán, a Genfi Autószalonon tarják.