Aspen: a legnagyobb Chrysler

2006.01.13. 11:02


Galéria - kattintson a képre

Elkészült a Dodge Durango elegánsabb változata. A Chrysler-csoporton belül eddig szigorúan elkülönítették egymástól a márkákat. A Plymouth megszüntetése óta a Chrysler szigorúan a luxusfelszereltségű személyautókra koncentrált, a Jeep csak a komolyabb terepjárókat forgalmazott, és a Dodge-nak maradtak a tömegmodellek, a sportos típusok, valamint a pick-up- és a szabadidő-terepjáró-kategória. A határok azonban kezdenek elmosódni: a Jeep bemutatta az első, igazán széles tömegeknek szánt modelljét, és ugyanakkor elkészült az első Chrysler SUV, az Aspen is.


Galéria - kattintson a képre

A Chryslernél persze nem kezdtek hatalmas fejlesztésekbe: a Dodge Durango bevált, és nem is túl régi modell, így csak néhány külső részletet kellett átalakítani, hogy illeszkedjék a Chrysler visszafogottabb arculatához. Így eltüntették a jellegzetes Dodge-orrot az óriási különálló sárvédőkkel, és a kereszttel díszített krómkeretes hűtőmaszkkal, és a helyére egy jóval egyszerűbb frontkiképzést terveztek. Ezen kívül a kidudorodó hátsó lámpákat is egyszerűbb elemekre cserélték, így az autó vonalvezetése sokkal simább, kiegyensúlyozottabb lett.


Galéria - kattintson a képre

A műszaki megoldásokon természetesen nem változtattak, bár az Aspen nem készül V6-os motorral, csak a 4,7 literes, 234 lóerős, Jeep-féle V8-assal és az 5,7 literes, 340 lóerős Hemi motorral kínálják majd. Ez utóbbi ráadásul az MDS fantázianevű hengerlekapcsoló rendszerrel érkezik, amely alacsony terhelésnél - mondjuk dugóban való araszoláskor - a V8-asnak csak négy hengerét engedi működni, így benzint takarít meg. A nyolchengeres motorokhoz ötsebességes automata váltó és négykerék-hajtású erőátvitel csatlakozik.


Galéria - kattintson a képre

Az Aspen a terepjárók közt a drágábbak közé tartozik, így minden elérhető biztonsági rendszerrel felszerelik. Van benne ESP, parkolóradar, borulás-megelőző rendszer (ERM), guminyomás-figyelő és függönylégzsák is. A kényelemért is mindent megtettek a tervezők. A hétüléses terepjáró fűthető első és középső üléssorral, a hátsó utasok számára DVD-nézési lehetőséggel, LED-es belső világítással és navigációs rendszerrel érkezik.

A legtöbb Chrysler-modellel ellentétben az Aspen aligha lesz kapható Európában, viszont Észak-Amerikában alaposan átrendezheti a prémium terepjárók piacát, igaz, elsősorban a Cadillac és a Lincoln hasonló modelljei ellen van esélye, mivel az európai és japán gyártók alapvetően eltérő karakterű járműveket kínálnak ugyanebben a piaci szegmensben.