Piacon a Mitsubishi i

2006.01.26. 11:22

Havonta 5000 darabot szeretnének értékesíteni az egyelőre csak a japán piacon kínált új Mitsubishi kisautóból, az i-ből. A szuperminit a hátsó tengely elé beépített 660 köbcentis, 64 lóerős, háromhengeres MIVEC turbómotor hajtja, mely a 2005-ös japán előírásoknál 50%-kal kevesebb káros anyagot bocsát ki, fogyasztása pedig megfelel a 2010-re előirányzott kívánalmaknak. 2550 mm-nyi hely adódik az első MacPherson és a hátsó DeDion felfüggesztések között, amivel a csöppség eggyel nagyobb kategóriában is megállná a helyét. Az autó belsejét különleges textillel burkolták, a tető borítása például elnyeli a kellemetlen szagokat. Kezdetben nyolc különböző fényezéssel kapható, márciustól gyöngyházfehér színben is elérhető lesz a két- és négykerék-hajtással is kapható, M és G felszereltségi szintekkel kínált típus.

A hosszú tengelytávnak köszönhetően akár 2,075 m hosszú tárgyak is szállíthatók az i belsejében, ráadásul a fordulókör is igen kedvező, csupán 9 m átmérőjű. A 15-ös felniken elöl 145/65, hátul 175/55 méretű gumikat visel. A középmotoros kialakításnak megfelelően nemcsak az utastér, hanem a biztonságos gyűrődőzónák kialakítására is maradt hely bőven. Az i-ben számtalan tárolórekesz található, kesztyűtartó, titkos doboz és pohártartók; a hátsó ülések támlája 50:50 arányban dönthető. A klímaberendezésben az egészségre ártalmas anyagokat kiszűrő filter található, az autó ablakai csökkentik a napból érkező káros ultraibolya és infravörös sugárzást.
Az i európai forgalmazásáról egyelőre nincs még döntés.