Europa S: Lotus kényelmeseknek

2006.02.23. 13:37

Az új sportkocsi valamivel alkalmasabb a hétköznapi használatra, mint az Elise vagy az Exige, de ez is vérbeli Lotus.


Galéria - kattintson a képre

Az Europa S-sel régi adósságát törleszti a Lotus. A vásárlók régóta várnak egy olyan típusra, amely rendelkezik az Elise összes jó tulajdonságával, de egyszerűbb beleülni, és nagyobb kényelmet nyújt vezetés közben. Az új típus tehát valamivel nagyobb, nehezebb, és ezzel arányban erősebb lett, miközben belül ugyanazokat a megoldásokat találjuk, mint a többi Lotusban.


Galéria - kattintson a képre

Az Europa S a bevált, pillekönnyű alumínium vázra épül, amely mindössze 68 kilogrammot tesz ki az autó 995 kilogrammos üres tömegéből. A motort is középre helyezték, ahogy a brit gyártótól már megszoktuk, bár ezúttal nem a szokásos Toyota négyhengerest találjuk a vezetőfülke mögött, hanem az Opel kétliteres, 200 lóerős turbómotorját. Ez a motor egyrészt kiegyensúlyozottabb karakterű, mint a pörgős japán, másrészt jelentős tuningpotenciál rejlik benne: létezik 260 lóerős sorozatgyártású változata is, de a turbó piszkálásával még tovább növelhető a teljesítménye. Az Europa S súlyfeleslege ugyan érezhető a menetteljesítményeken, de sprintben még így is kevés ellenfele akad. A 100 km/h-s tempót 5,5 másodperc alatt képes elérni, 160 km/h-ra pedig 14 másodperc alatt gyorsulhat fel. Az autó végsebessége 230 km/h, ami ugyan nem tűnik soknak, de kanyargósabb utakon, ahol a Lotus típusai hagyományosan igazán elemükben vannak, aligha kell több.


Galéria - kattintson a képre

Az Europa S tervezésénél a legfontosabb szempont persze a kényelem növelése volt. Az eredmény már beszállásnál szembetűnő: a küszöb 4 centiméterrel lejjebb került, az ajtó felső pereme pedig 5 centivel feljebb, így jóval egyszerűbbé vált a kétüléses belső tér megközelítése. Belül a Lotus mércéjével mérve gazdag felszerelést, bőrkárpitozást, két légzsákot, műholdas navigációs rendszert és mp3-lejátszós hifirendszert találunk. Az extralista ugyanakkor egy üres lap: a vásárlók csupán az autó színét választhatják ki, de hetheli üzemből kikerülő autók egyéb tekintetben teljesen egyformák lesznek.

A Lotus az Europa S típust a Genfi Autószalonon mutatja be először élőben a közönségnek, és úgy tűnik, biztosak a sikerben. A típusból évente 5000 példányt szeretnének eladni, ami a sportkocsik piacán elég nagy mennyiségnek számít, főképp úgy, hogy a típus észak-amerikai forgalmazása nem szerepel a tervek között.