Bemutatkozott az új Ford Ranger

2006.03.08. 14:02

A kisteherautó következő generációját Thaiföldön, a Bangkok Motor Show-n leplezte le a Ford. Különösnek tűnhet a helyszín és az időzítés, de a Fordnak jó oka volt épp a távol-keleti országban tartani a típus bemutatóját. Thaiföld a világ egyik legnagyobb pick-up-piaca, és a Ranger gyártása is itt folyik, innen látják el a típussal az egész világot. Sőt, nagyrészt a fejlesztést is a régióban végezték.


Galéria - kattintson a képre

Az új Ranger minden ismert elemében megújult, amennyire ezt egy gyári sajtóközlemény alapján meg lehet ítélni, sokkal jobb lett, mint az elődje volt. Már a forma is jóval ígéretesebb. Az óriási, ritka osztású hűtőrács és a szögletes lámpák felismerhetővé teszik az új Rangert, míg az elődje gyakorlatilag észrevétlenül olvadt be a japán konkurensek közé. Hátulról vagy oldalról már messze nem ilyen jellegzetes a látvány, de cserébe az egyszerű, szögletes forma igazán praktikus. Hasznos megoldás, hogy a rövidebb fülkéjű változat is négy ajtót kapott, méghozzá egymással szemben nyílókat, így a kabin mindkét oldalon egy-egy hatalmas, egybefüggő nyíláson át közelíthető meg.


Galéria - kattintson a képre

A motorválaszték egyelőre két dízelmotorból áll, amelyek szokás szerint a Duratorq fantázianevet kapták. A kisebbik a jól ismert 2,5 literes négyhengeres továbbfejlesztett változata, amely 143 lóerőt ad le 3500-as percenkénti fordulatszámon, 330 Nm-es csúcsnyomatéka már 1800-as fordulatszámon jelentkezik, és állítólag 22%-kal kevesebbet fogyaszt, mint az elődje. A nagyobb motor 3 literes, a legnagyobb teljesítménye 156 lóerő, és 380 Nm maximális forgatónyomatékot szolgáltat, szintén 1800-as főtengely-fordulatszámnál. A motorok fejlődése elsősorban a változó geometriájú turbófeltöltőnek és Bosch legújabb közös nyomócsöves befecskendező-rendszerének köszönhető. A négyhengeresek által keltett rezgéseket dupla tömegű lendkerékkel igyekeztek mérsékelni. Mindkét motorhoz új, ötsebességes kézi váltót kínál a Ford. Elődjéhez hasonlóan az új modell is kapható lesz hátsókerék-hajtással, vagy kapcsolható összkerékhajtással.

Azt egyelőre nem tudjuk, hogy az új Ranger mikor mutatkozhat be Európában, de remélhetőleg még az idén módunk lesz tesztelni az új kisteherautó valós képességeit.