Bemutatkozik az Opel Antara

2006.05.10. 10:59

A GM Europe nyilvánosságra hozta az első adatokat és képeket új szabadidő-autójáról.


Galéria - kattintson a képre

Nem titok, hogy az Opel típus ugyanazokra az alapokra épül, mint a Chevrolet Captiva , a két autó között azonban meglepően kevés a hasonlóság. Egyedül az övvonal és a tető íve mutatja a rokonságot, de a részletek még csak nem is hasonlítanak. Az Antara formaterve mégsem teljesen ismeretlen, hiszen számos vonásában emlékeztet a Zafira egyterűre, és az Antara GTC tanulmánytól is örökölt jó néhány formai megoldást. Az Opel hobbiterepjárója könnyedebb, sportosabb jelenség, mint a Captiva, és ez nem csak a formatervezők érdeme: az Antara hossza a gyári adatok szerint 4,57 méter, azaz vagy 7 centiméterrel kevesebb, mint a testvérmodellé, és a különbség nagyrészt a hátsó tengely mögött jelentkezik. Ráadásul az Opel vagy 3 centivel alacsonyabb is - a magassága pontosan 1,7 méter -, egyedül az 1,85 méteres szélesség azonos. A méretkülönbség persze érthető, hiszen a Captivába hét ülést zsúfoltak a tervezők, míg az Antara legfeljebb őt fő szállítására alkalmas.


Galéria - kattintson a képre

Műszaki szempontból ugyanakkor szinte teljesen azonos a két autó, legfeljebb olyan részletekben lehet eltérés, mint a futómű hangolása vagy a végáttétel. A motorválaszték is azonos lesz. Az Antara is megkapja az új, kétliteres, 150 lóerős Daewoo/VM Motori dízelmotort és a 2,4 literes Ecotec négyhengeres, 141 lóerős, nyomatékra hangolt változatát, a csúcsot pedig itt is a 3,2 literes, 225 lóerős, V6-os benzinmotor képviseli. Az Antarába motorváltozattól és a vásárló kívánságától függően ötsebességes manuális vagy automata váltó kerülhet. A hajtásrendszer is ugyanolyan, mint a Chevrolet feliratú testvérmodellben, azaz nem igazán terepezésre való, de a célközönség céljainak megfelel: jó tapadási viszonyok közt csak az első kerekeket hajtja, de az elektronikusan vezérelt középső differenciálmű szükség esetén a hátsó tengelyre is ad némi nyomatékot. A futómű elöl McPherson rendszerű, hátul pedig négy lengőkar dolgozik, így épített úton biztos stabil lesz az Antara. A tervezők persze itt is bevetettek egy csomó hárombetűs biztonsági segítséget: van ABS, ESP, HBA (hidraulikus fékasszisztens), ARP (borulásgátló), DCS (lejtmenet-vezérlő) és külön kívánságra TSA (vontatmány-stabilizáló) is.

Annak ellenére, hogy az autóról már most is igyekeztek a gyáriak teljes leírást adni, az Opel Antara hivatalos bemutatójára még hónapokat kell várnunk. Élőben először a Párizsi Autószalonon lehet majd látni a típust, a forgalmazás pedig még később, valamikor az év vége felé indulhat.