Bemutatkozik az új Chrysler Sebring

2006.06.22. 10:58

Meglepő módon Londonban mutatják be az amerikai családi autó legújabb változatát, annak ellenére, hogy a típus előző generációinak nem termett túl sok babér Európában.


Galéria - kattintson a képre

A Chrysler tervezői ezúttal teljesen új autót építettek, amelynek semmi köze a két korábbi generációhoz. A korábbi Sebringek a cab-forward fantázianevű elgondolás szerint épültek, azaz rövid orruk és közvetlenül az első tengelyvonal mögött kezdődő utasterük volt, viszonylag hosszú csomagtartóval. Az új autónál minden fordítva van: az orr-rész viszonylag hosszú, a tető íve a hátsó tengelyvonal mögött ér véget, a csomagtartó pedig rövid és magas. Ettől a Sebring valahogy zömökebbnek látszik, mint az elődje, pedig a helykínálat aligha lesz kisebb. A formaterv számos ismerős elemet tartalmaz. Az orrkiképzés, és az ajtók domborításai egyértelműen a Chrysler Crossfire stílusát követik, bár a Sebring fényszórói valamivel nagyobbak. Hátulnézetből valamivel egyénibb karakter az új szedán, ami nagyrészt a nagy, mandulavágású lámpáknak köszönhető.


Galéria - kattintson a képre

Műszaki szempontból a Sebring semmiféle meglepetést nem tartogat. Ugyanarra a Mitsubishi által tervezett padlólemezre épül, mint a Dodge Caliber vagy a Jeep Compass, és a motorválaszték is ismerős lehet. Az alapmodellbe a Chrysler, a Hyundai és a Mitsubishi közösen kifejlesztett benzinmotorjai közül a legnagyobb, a 172 lóerős, 2,4 literes négyhengeres kerül. A 2,7 literes V6-ost már az elődmodellben is alkalmazták, de ezúttal a kisebb fogyasztás és a tisztább kipufogógázok érdekében a korábbi 203 helyett csak 190 lóerő leadására képes. Az észak-amerikai piacon lesz egy ennél is erősebb Sebring, 3,5 literes, 235 lóerős motorral, de ez Európában nem lesz kapható, viszont csak nálunk lesz elérhető a dízelváltozat, amelybe a VW jól ismert, kétliteres, 140 lóerős TDI motorját szerelik.

Az európai ősbemutató ellenére az új Sebring forgalmazása Észak-Amerikában indul meg elsőként. Ott valószínűleg még az idén a kereskedésekbe kerülhet a típus, míg Európába csak 2007 első felében érkeznek az első szériapéldányok.