Mercedes SLR 722: versenyképes csomag

2006.07.11. 11:15

Egy picivel erősebb és feszesebb a Mercedes szupersportkocsi új kiadása, mint az eleve félelmetes SLR McLaren, bár nagy újítást hiába is keresnénk benne. A 722 Edition neve becsapós. Nem a motor teljesítményét jelzi a háromjegyű szám, ahogy reflexből gondolnánk, hanem Stirling Moss és a Mercedes 300 SLR 1955-ös Mille Miglia győzelmére próbál emlékeztetni, ahol a versenyautó ezt a rajtszámot viselte.


Galéria - kattintson a képre

Ennek ellenére nem tippel rosszul, aki nagyobb teljesítményt sejt a műanyag burkolat alatt: az AMG-nél egy picit megpiszkálták az 5,5 literes, kompresszoros V8-ast, így az 626 helyett kerek 650 lóerő leadására képes. Nem mintha bármit is számítana az a 24 lóerő plusz a vezetési élmény tekintetében, de ezen a szinten a lóerők száma már presztízskérdés, és ma már a konkurencia is legalább itt tart. A menetteljesítmények persze épp csak egy hangyányit javultak. A 722-es 3,8 helyett 3,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra, 10,6 helyett 10,2 másodperc alatt érheti el a 200-as tempót, a végsebessége pedig 334-ről 337 km/h-ra nőtt a gyári adatok szerint, bár aligha akad majd olyan SLR-tulajdonos, aki ekkora javulásért cserélné le régebbi gépét az új változatra, a többség számára pedig mindez továbbra is csak elméleti adatok halmaza.


Galéria - kattintson a képre

Ha már hozzányúltak az SLR-hez, az AMG mérnökei nem végeztek félmunkát. Áthangolták a futóművet, így a csillapítás feszesebb, és a hasmagasság 10 mm-rel alacsonyabb lett. A kerekeket is kicserélték, 18 helyett 19 hüvelykes felniket alkalmaznak, így az autó kanyarban stabilabb, rossz úton pedig még rázósabb lett. A nagyobb felniken belül persze több a hely, így előre elfért egy 390 mm átmérőjű féktárcsa is a korábbi 370-es helyére, azaz a fékerő meg nagyobb lehet, mint eddig.


Galéria - kattintson a képre

Az autó külsején is frissítettek egy keveset, bár a legtöbb változtatásnak itt is praktikus oka van. Elöl a lökhárító alatt egy új légterelő jelent meg, hátul pedig nagyobb diffúzort kapott az autó, hogy nagy sebességnél még stabilabban viselkedjen. A látványosság kedvéért mindkét alkatrészt áttetsző lakkal fedett szénszálas műanyagból készítik. Belül az ülések és a kormány kialakításán, valamint a kárpitok anyagain változtattak, bár a sajtóközlemény szerint ezek sem önmagukért való módosítások: a kormánykerék még inkább a kézbe simul, és az ülések oldaltartása is tovább javult.

Az SLR 722 Edition bemutatásával párhuzamosan a Mercedes arról is tanúságot tesz, hogy fontosak számára dúsgazdag vásárlói. A tulajdonosok számára megalakították az SLR-klubot a franciaországi Paul Ricard versenypályán. Ez a szervezet, amelyhez a Mercedes több mint 600 ezer eurós szupersportkocsija a belépő, a jövőben különféle rendezvényeket szervez tagjai számára, köztük SLR Safety & Speed Academy néven vezetéstechnikai oktatásokat, ahol olyan hírességek is tanítanak majd, mint David Coulthard, Jochen Mass vagy Klaus Ludwig.