Melkus RS2000: a kommunizmus kísértete

2006.10.10. 14:04

A keleti blokk egyetlen valamire való sportkocsijának utódjáról most néhány képet is közöltek. Korábban már hírt adtunk róla , hogy néhány Wartburg-motoros RS1000-es replika után a Melkus cég egy korszerű sportkocsi fejlesztésébe fog.


Galéria - kattintson a képre

Most még csak néhány vázlatot tettek közzé, de úgy néz ki, az RS2000 projekt szépen halad a megvalósulás felé. A tervek szerint megtartják az ősmodell egyszerűségét: az új típus tömege sem haladja majd meg az egy tonnát, így a hátsó tengely elé épített kétliteres motorok bármelyikével félelmetes menetteljesítményekre lehet képes. A leggyengébb változat állítólag 130 lóerős lesz, míg a legerősebbet 200 lóerős motor mozgatja hatsebességes kézi váltó közbeiktatásával. A csúcsmodell az előzetes becslések szerint 5 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s tempót, és akár a 250 km/h-s sebességet is túllépheti, a megállításáról pedig hatdugattyús verseny-féknyergek gondoskodnak majd.

A típus különféle változatai 60 és 75 ezer euró közti összegbe kerülnek majd, de így is elképzelhető, hogy sorban kell állni a sirályszárnyas sportkocsikért, mert évi 25 darabnál többet egyszerűen nem képes legyártani az apró drezdai üzem. A prototípus várhatóan jövőre készül el, a gyártás pedig még később indulhat, így elképzelhető, hogy az első megvásárolható példányokra akár 2008-ig is várnunk kell.