Bemutatkozott a Toyota Corolla Japánban

2006.10.11. 11:10

Egyelőre lépcsős hátú és kombi karosszériával kapható a típus a szigetországban, de úgy néz ki, ezek a típusok kerülnek forgalomba az észak-amerikai és az európai piacon is. A Japánban Corolla Axio néven árusított szedán, illetve a Corolla Fielder nevű kombi legalábbis több részletében emlékeztet a Párizsban bemutatott Toyota Auris tanulmányra.


Galéria - kattintson a képre

Ezeken a típusokon is látható például az autó orrán és motorháztetején végigfutó két határozott, hosszirányú él, bár a lámpákat kevésbé helyezték a karosszéria széleire, így az összhatás sokkal hétköznapibb. A csapott hátú és a kombi-szedán páros formai különválasztása azonban a jelenlegi Corolla sorozatra is jellemző, így nem volna különösebben meglepő, ha az utódnál is hasonlóan járnának el a japán tervezők. Az Axio és a Fiedler amúgy nem különösebben jellegzetes – talán még a lépcsős hátú Honda Civicben is több az egyéniség és a dinamizmus –, de szemmel látható, hogy sokkal nagyobbak, mint a kifutó Corolla megfelelő változatai. Ezzel a régebbi modell legnagyobb hibáját ki is küszöbölték, az új kompakt modelleket aligha találjuk majd szűkösnek.


Galéria - kattintson a képre

A japán változatok műszaki részletei nyilván nem feltétlenül árulnak el sokat a majdani európai Corollákról vagy Aurisokról, de azért elképzelhető, hogy néhány megoldást megtartanak. Az Axióba és a Fielderbe 1,5 és 1,8 literes, változó szelepvezérlésű, négyhengeres benzinmotorokat és Super CVT-i fantázianevű, fokozatmentes automata sebességváltót szerelnek. A biztonságot mindkét modellben baleset-előrejelző rendszerrel és aktív első fejtámlákkal növelik, a kényelmes haladásban és megállásban pedig önkormányzó parkolássegítő rendszer, valamint radaros sebesség-, illetve távolságtartó automatika segíti a sofőrt.

A Corolla csapott hátú, európai változata talán már 2007 első felében bemutatkozhat, de a lépcsős hátú, és a kombi számára kontinensünk lesz az utolsó állomás. Ezek a típusok Japán után Észak-Amerikában kell hogy bemutatkozzanak, ahol a vásárlók ezeket a nagyobb területet foglaló, de jóval tágasabb változatokat részesítik előnyben.