Bemutatkoznak a PSA terepjárói

2006.10.26. 11:04

A Peugeot 4007-es mellett a Citroën C-Crosser fotói és adatai is nyilvánosságra kerültek, méghozzá hivatalosan. Igaz, a két terepjáró közt az orr-rész kialakítása az egyetlen különbség. A Mitsubishi Outlanderen alapuló, de francia márkanéven piacra kerülő terepjárók közül érzésünk szerint a Citroën nyújt harmonikusabb látványt, talán azért, mert a PSA kisebbik márkájának egyenorra jobban passzol az eredeti japán formaterv tiszta vonalaihoz, mint az agresszív Peugeot-arc.


Galéria - kattintson a képre

Úgy néz ki, a PSA a Mitsubishi szabadidő-autó átvételekor az átdolgozott orr-rész mellett csupán egyetlen dologhoz ragaszkodott: hogy saját dízelmotorjait használhassa. A 4007-es és a C-Crosser hivatalos sajtóközleményében egyelőre csupán egyféle motorról esik szó: egy 2,2 literes négyhengeres PSA-Ford dízelmotorról, amely 156 lóerő és 380 Nm csúcsnyomaték leadására képes. A motorhoz hatsebességes váltó, és kikapcsolható összkerékhajtású erőátviteli rendszer kapcsolódik. Az autó elsőkerék-hajtással és négykerék-hajtással egyaránt használható, sőt, nehezebb terepen vagy nagyon kis tapadású úton a differenciálzár is bekapcsolható.


Galéria - kattintson a képre

A 4,64 méter hosszú, 1,81 méter széles és 1,73 méter magas karosszéria maximum hét főnek nyújt utazási lehetőséget, bár a leghátsó üléssor, amely néhány mozdulattal a csomagtér-padló síkjába hajtható, itt is inkább csak afféle szükségmegoldásnak tűnik. A második üléssor azonban hosszirányban mozgatható, méghozzá villanymotorok segítségével egyetlen gombnyomással, így öt személlyel használva a PSA szabadidőautói hátul igen tágassá is tehetők.

A Peugeot 4007-es és a Citroën C-Crosser adatait meglehetősen korán nyilvánosságra hozta a francia gyártó, hiszen a két autót élőben jövő tavasszal, a Genfi Autószalonon látatja először élőben a közönség, a forgalmazás pedig csak 2007 nyarán kezdődhet.