Késik a Mohó Hiéna

2006.11.08. 09:19

AZONNALI KÖZLÉSRE

BUDAPEST, Magyarország-2006. november 8.-A november 1-én nyilvánosságra hozott időponthoz képest egy nap késéssel, november 9-én indul újra a Mohó Hiéna, Magyarország kedvenc netes autós újságjának nyereményjáték-rovata. Bár a szerdai "vadászat" a "koncokért" így elmarad, az olvasók - vagy ahogy a "totálkárosok" emlegetik őket, a "hiénák" - egy jobb, stabilabb "fícsörkészlettel" indított, alaposabban tesztelt rovatba "ugorhatnak" azonnal "fejest". Az oldal készítőinek az elvárások Mount Everestjével kell farkasszemet nézniük: a Mohó Hiéna nem titkoltan Magyarország vezető "webkettes", tehát közösségi tartalomra épülő játékblogja kíván lenni. Ha pedig a hegy megy a hiéna felé, a hiéna megy;/hegy ( szerk: Orosz, ezt fogalmazza újra. Tanuljon meg szerkeszteni is, ne csak szóvirágokat írni. Így nem lesz magából PR-igazgató.)

- Megint késtünk, persze, mi lett volna, a világ legrosszabb projektmenedzsere vagyok - nyilatkozta a késésről tartott sajtótájékoztatón a rovat "régi-új" szerkesztője, a felelősség elől gyakran önostorozásba menekülő Dr. Orosz Péter.

- A szervezetem közölte egykor, amikor el tudtam volna kezdeni, hogy kettő darab alvás nélküli éjszaka az nem fog menni, és kimúlt. Most reggel kezdtem el dolgozni rajta - utalt Orosz a hétfő-kedd virradójára tervezett munka meghiúsulására. Orosz állítólag a kanapéján aludt el, előző nap viselt ingjében, zoknival a lábán.

- A felelősség az enyém. Persze megpróbáltam ködösíteni és úgy fogalmazni, hogy "hát, a fejlesztők nem biztos hogy kész lesznek szerda reggelig, nem indulunk inkább később?", de nyilvánvaló volt: a fejlesztők azért nem lesznek kész szerda reggelig, mert nem kaptak időben dizájnterveket és funkcionális specifikációt - tette hozzá Orosz.

- Akkor maradjunk abban, hogy küldöd amikor tudod. Mi meg megcsináljuk, amikor tudjuk. Kapcsold ki az MSN-t és dolgozz. Meg a Wikipédiát. Meg az RSS feedolvasód. Meg a Skype-ot. Meg a többi dolgot, mind. - idézte fel Fenyő Balázs fejlesztési vezető a késésre adott első reakcióját. A notóriusan könnyen disztraktálható Oroszt Fenyő kemény szavai bírták végül munkára: az oldal terve néhány óra alatt elkészült. Ekkor azonban már késő volt.

"Nehéz szívvel" de az olvasók iránti felelősséggel vezéreltetve Bazsó Gábor ügyvezető igazgató úgy döntött, a Mohó Hiéna indulását elnapolja. Ha a döntés nehéz is volt, a megvalósítás "játszi" könnyedséggel ment. Mivel a totalcar nem rabja a nyomdagépeknek, tervezett tartalmi struktúrája szabadon formálható, demonstrálva az "információs szupersztrádán" publikált média felsőbbrendűségét.

Balázs Viktor főmunkatárs nem kívánt az esettel kapcsolatban nyilatkozni. A veterán autósmédia-szakértő legendásan eredménycentrikus menedzselési stílusának ismeretében ez érthető.

Balázs "poroszos" szavai, miszerint "Der Herr Geschäftsführer ist nicht an Problemen, sondern an Lösungen interessiert", azaz "A vezérigazgató urat nem a problémák, hanem a megoldások érdeklik," ebben az esetben is megállják helyüket.

- Bízunk benne, hogy a késés ellenére az olvasók szeretni fogják a Mohó Hiénát. Gyarló, hitvány személyiségjegyeim ellenére értük dolgozom, szeretném, ha jól szórakoznának. Hiszek a szenvedélyes munka és a közösségi tartalom által biztosított összefogás erejében. - tette hozzá Orosz.

Az újjászülető Mohó Hiénában megjelenő fényképeket Fenyő Balázs fogja készíteni, aki kérlelhetetleni menedzseri stílusa mellett kiváló fotográfus. A bizonyos körökben csak "egymillió PI"-ként emlegetett Cuba 2006 sorozat készítője minden bizonnyal itt is újradefiniálja majd a fotózásról alkotott "képünket".

- _Ha nem nekem kell kitalálni, hogy mi legyen a képeken, ha nem koncepciótlanul kapok két tárgyat, hogy csináljak velük valamit, akkor benne vagyok - nyilatkozta Fenyő.

A Mohó Hiéna 2.0 november 8. helyett november 9.-én csütörtökön indul.

A totalcarról: Magyarország kedvenc autós portálja 2000 óta definiálja újra az autós újságírás stílusát és nyelvezetét. Az izgalmas autótesztek, szórakoztató magazincikkek, félelmet nem ismerő tényfeltárások és naprakész hírek mellett a totalcar működteti a Népítéletet, Magyarország vezető autóértékelő- és rangsoroló rendszerét, ami Magyarország első webkettes szolgáltatásaként is ismert.