KTM X-Bow: az igazi minimálroadster

2006.12.12. 14:53


Galéria - kattintson a képre

Az osztrák motorkerékpár-gyártó új piacra próbál betörni az X-Bow nevű négykerekűvel. A spártai kivitelű kétülésesről egyelőre csupán néhány vázlatot közöltek, de úgy néz ki, jövő tavasszal a Genfi Autószalonon már a gyártásra kész autót csodálhatja meg a közönség. A KTM koncepciója egyszerű: olyan sportkocsit akartak készíteni, amely vezetési élményben felveszi a versenyt a motorkerékpárokkal.


Galéria - kattintson a képre

A végeredmény inkább versenyautóra emlékeztet, mint utcai sportkocsira. Az alig 700 kilogrammos járműnek se szélvédője, se teteje nincsen. Az időjárás elleni védelemről csupán az utasok előtti szélterelő idom, és persze az X-Bow-ban való utazáshoz nélkülözhetetlen bukósisak gondoskodik. Egy esetleges boruláskor persze nem a sisak az első védelmi vonal, a vezető és az utas feje fölött is egy-egy masszív bukóív ágaskodik, akárcsak a legtöbb egy- és kétüléses versenyautón.

Korábban az Audi projektjeként emlegették a KTM roadsterét, ami ugyan kacsának bizonyult, de mint minden pletykának, volt alapja. Az X-Bow hátsó tengelyvonala előtt ugyanis egy Audi-motor dolgozik majd, bár azt még nem árulták el, hogy melyik. A KTM első autóját a tervek szerint 2007 vége felé kezdik forgalmazni 40 ezer euró körüli áron.