Lexus IS-F: öltönyös bodybuilder

2007.01.10. 15:16

A Toyota végre elkészítette a BMW M3-as ellenfelét a legkisebb Lexus modell alapjaira, és be is mutatta az új sportszedánt Detroitban. Az IS-F jelzésű típus ötliteres V8-as motorral, sportfutóművel és látványos gyári optikai tuningcsomaggal igyekszik borsot törni a konkurencia orra alá.


Galéria - kattintson a képre

Érdekes módon a bemutató során csupán hozzávetőleges teljesítményadatokat közöltek a típusról. Annyi bizonyos, hogy az orrába épített nyolchengeres több mint 400 lóerős, maximális forgatónyomatéka meghaladja a 475 Nm-t, így az IS-F 5 másodpercen belül képes lesz elérni a 100 km/h-s sebességet. Korábban hallottunk olyan pletykákat, hogy a Toyota azért nem készít igazán sportos, hátsókerék-hajtású Lexus modelleket, mert V8-as motorjaihoz nincsen megfelelő váltója. Ez valószínűleg igaz is volt, hiszen az IS-F-ben a japánok legújabb, nyolcsebességes automatáját találjuk, amelyet eddig csak az új LS sorozatban vetettek be. Természetesen ezt a szerkezetet is alaposan át kellett dolgozni, hogy megfelelően gyorsan reagáljon, de úgy néz ki, a japánok megoldották a feladatot.


Galéria - kattintson a képre

A hajtáslánc mellett természetesen a futómű és a fékrendszer is alapos átdolgozást igényelt, hogy megfeleljen a motor teljesítménye által támasztott követelményeknek. Így került az IS-F-re 19 hüvelykes BBS könnyűfémfelni-garnitúra és hatalmas Brembo féktárcsák. Ez utóbbiak elöl 360, hátul pedig 345 mm átmérőjűek, és persze belső hűtésűek, hogy a megállás se jelentsen gondot. A merevebb, de rövidebb rugók révén az autó hasmagassága mintegy másfél centiméterrel csökkent az alapkivitelű IS-ekhez képest. A sportos használatot segíti a VDIM fantázianevű menetstabilizáló elektronika három fokozata is. A normál üzemmód viszonylag hamar szabályoz, Sport mód viszont egészen a fizika szabta határok közelébe engedi az autót és bátor sofőrjét. Aki viszont maga szeretné kitapasztalni ezeket a határokat, az ki is kapcsolhatja az elektronikát.


Galéria - kattintson a képre

Az M3-as vagy az Audi RS4-es megszorongatásához persze nem elég a sok technikai hókuszpókusz, megfelelő megjelenésre is szükség van. Az IS eredendően inkább elegáns, mint sportos, de az óriási első és hátsó lökhárítók, a nagyméretű felnik, az első kerekek mögött elhelyezett kopoltyúk és a látványos oldalsó kötények azért egész sportosra szabják az IS-F öltönyét. Belül még visszafogottabb a kép. A kormányok mögötti fémszínű váltófülek és a fém pedálok láttán ugyan sejthető, hogy az autót lehet igazán gyorsan is vezetni, de az automata váltó választókarja, a fehér bőrrel bevont ülések és a szokványos sötétszürke műszerfal azonban inkább hétköznapi, mint sportos.

A Lexusnál eddig nem igazán foglalkoztak azokkal a vásárlókkal, akik számára az autózás és az adrenalin összefüggő fogalmak. Az IS-F az egyik első lépés ebben az irányban, és bár messze nem tűnik olyan vadállatinak, mint német riválisai, biztosan számos új rajongót szerez majd a japán luxusmárkának.