Dízelmotort kap a Cadillac CTS

2007.01.23. 09:42

A GM egyelőre nem mondott le az európai luxusautó-vásárlókról, bár a Cadillac egyelőre csupán harmadhegedűs az Audi-BMW-Mercedes trió, és a Volvo-Lexus-Jaguar-Alfa négyes mögött.


A legújabb csodafegyver, amelytől az európai eladások növekedését várják a felső középkategóriában, a hamarosan bemutatkozó dízelmotoros CTS . A General Motorsnak eddig nemigen akadt használható nagy dízelmotorja. Az Opel ugyan forgalmazza a Vectrát egy Isuzutól vásárolt 177 lóerős V6-os dízelmotorral, de erről évekkel ezelőtt bebizonyosodott, hogy nem képes lépést tartani a német luxusautó-gyártók hathengeres dízeleivel, amelyek ma már mind bőven 200 lóerő felett járnak. Ezért a Cadillac számára megszerezték az olasz VM Motori 245 lóerős V6-os turbódízelét, amely papíron elég erős és nyomatékos a Cadillac CTS tempós mozgatásához.

A General Motors európai vezetése azt várja, hogy ezzel a motorral a nemrég megújult CTS sokkal nagyobb érdeklődést vált ki a potenciális vásárlók körében, ami a jelenlegi helyzetet ismerve nem lesz nehéz. A típus előző változatából ugyanis csupán 464 példány kelt el tavaly a hivatalos csatornákon keresztül. A dízelmotoros CTS elméletben jó eszköz lehet a figyelemfelkeltésre, hiszen Európában az Audik 70%-át, a BMW-k 67%-át és a Mercedesek 58%-át dízelmotorral rendelik meg manapság. A Cadillac Europe szóvivője szerint a GM azt szeretné elérni, hogy minimum az eladott CTS-ek fele dízelmotoros legyen, bár ahhoz, hogy a fejlesztés megtérüljön, az eladásokat abszolút értékben is legalább az 50-szeresükre kellene növelni, ami nem látszik egyszerű feladatnak.

A felújított CTS várhatóan még a tavasz folyamán bemutatkozik Európában, a dízelmotoros kivitelt azonban csak nyár végén, vagy ősz elején láthatjuk először, a forgalmazása pedig októberben indulhat meg kontinensünkön. Ezek után már csak a vásárlókon, és a reklámkampány hatékonyságán múlik, hogy sikerül-e kikönyökölni egy kicsivel több helyet a CTS-nek az Audi A6-os, az 5-ös BMW, a Mercedes E-osztály, a Volvo S60-as és a többi vetélytárs mellett az európai prémium-szedánok telítettnek tűnő piacán.