Bemutatkozik az új Ford Mondeo

2007.02.14. 14:15

Láttuk már tanulmányautóként és kémfotókon is, de most megérkeztek az első hivatalos képek és információk az új családi nagykocsiról. A formaterv az elmúlt fél év kiszivárogtatásai után már nem hat újdonságként, de a lemezek alatt megbúvó részletekről csak most alkothatunk pontos képet.


Galéria - kattintson a képre

A Mondeo négyajtós szedán, ötajtós ferdehátú és kombi karosszériával készül, és már a kezdetektől igen széles motorválasztékkal lesz kapható. Összesen kilencféle motort építenek a típusba: négyféle dízelt és ötféle benzinest, bár ezek nagyrészt ugyanazok a motorok, amelyekkel már eddig is találkozhattunk a Mondeo előző generációjában. Az alapváltozatba 1,6 literes, négyhengeres, 110 lóerős benzinmotor, vagy 1,8 literes, 100 lóerős TDCi dízelmotor kerül, de mindkét motorból készül 125 lóerős kivitel is. A sor kétféle kétliteressel folytatódik: a benzines 145, a dízelüzemű kézi váltóval 140, automatával 130 lóerős.


Galéria - kattintson a képre

A legerősebb modellekbe 2,3 literes 161 lóerős négyhengeres, vagy 2,5 literes 220 lóerős turbós öthengeres motort építenek. A Ford a Mondeo motorválasztéka meglepő: a dízelek között egyetlen Peugeot motort sem találunk, pedig a Ford a többi modelljében, így az S-Maxban és a Galaxyban is csak ilyeneket használ. Emellett az is nehezen érthető, hogy az 1,6 és 2 literes benzinmotorok mellé csupán ötsebességes kézi váltó jár. Olyan, mintha a hajtáslánc fejlesztésével egyáltalán nem törődtek volna, bár nem kizárt, hogy később még behozzák ezt a lemaradásukat.


Galéria - kattintson a képre

A részben az S-Maxból átvett futómű ugyanakkor a legkorszerűbbek közé tartozik: elöl a megszokott MacPhreson tagokat találjuk, hátul viszont segédkeretre szerelt négylengőkaros megoldást alkalmaznak. Állítólag részben ennek a megoldásnak köszönhető, hogy a Mondeo menet közben átlagosan 3 dB-lel halkabb lett, bár az aerodinamikai fejlesztéseknél is elsődleges szempont volt a szélzaj csökkentése. Az új Mondeo világújdonságokat ugyan nem vonultat fel, de műszaki megoldásaiban felzárkózott a konkurenciához.


Galéria - kattintson a képre

Egyebek közt kulcs nélküli indítással, a követési távolságot figyelembe vevő sebességtartó automatikával, guminyomás-ellenőrző rendszerrel, és a lejtőn való elindulást is segítő menetstabilizáló elektronikával is elérhető lesz a típus. Emellett a Mondeo is megkapja a Ford Easyfuel fantázianevű megoldását, amely meggátolja, hogy a szükségestől eltérő üzemanyaggal tankolják meg az autót.

A hivatalos bemutatót május 6-án, a Genfi Autószalonon tartják, a típus forgalmazása pedig júniusban kezdődik Európa-szerte.