Hivatalosan is bemutatkozik a BMW M3-as

2007.04.11. 16:33

Láthattuk tanulmányautóként Genfben , és szuperkönnyű V8-as motorját külön is megmutatta a BMW , de a szériagyártású M3-ast hivatalosan csak a napokban mutatta be a bajor gyártó.

A sajtóközlemény hosszasan értekezik az új M3-asban megtalálható súlycsökkentési trükkökről, de csodák nincsenek. A könnyű V8-as motor, a karbonszálas műanyag tető és az alumínium futómű-alkatrészek ellenére az M3-as a sorozat legnehezebb darabja. A hivatalos adatok szerint 1,58 tonnát nyom üresen, 85 kilogrammal többet, mint az elődje. A 420 lóerős V8-as motor egyenesben persze bőven kompenzálja a hízást: 4,8 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/h-ra, míg az előző változatnak 5,2 másodperc kellett ugyanehhez a mutatványhoz. Azt azonban csak remélhetjük, hogy a kedvező súlyelosztás és a továbbfejlesztett futómű kanyarban is kompenzálja az autó tömegnövekedését.


Galéria - kattintson a képre

Az adatok alapján úgy tűnik, a motor más szempontból is kiválóan teljesít: a legtöbb tulajdonosnál ez aligha lesz szempont, de az M3-as fogyasztása is szokatlanul alacsony lehet saját kategóriájában. A 343 lóerős előd szabványos vegyes ciklusban átlagosan 13,4 liter benzint fogyasztott 100 kilométeren, és a legnagyobb rivális, az Audi RS4-es is decire ugyanennyit eszik, az új M3-as azonban egy literrel kevesebbel is beéri. Itt is van persze egy kis trükk: a sofőr az M5-ösből ismert módon itt is választhat háromféle üzemmód közül, és a beállítás nemcsak a futómű elemeit, a menetstabilizáló elektronikát és a kormányszervó rásegítésének mértékét befolyásolja, hanem a motor vezérlési paramétereit is. Háromféle beállítás létezik, és megjósolni sem merjük, hogy a legsportosabb állásban, ha a sofőr kihasználja a nyolchengeres összes teljesítményét, milyen hamar szárad ki teljesen a 63 literes üzemanyagtank.

A BMW egy igen érdekes, bár a vezetési élmény szempontjából szinte lényegtelen újítást vezet be az M3-asban. Az Efficient Dynamics fantázianevű rendszer hulladékenergiából oldja meg az akkumulátor feltöltését. Az elektronika motorfék-üzemben kapcsolja be a generátort, így az autó mozgási energiájának egy részét hasznosítja ahelyett, hogy a motortól venné el a töltéshez szükséges teljesítményt.


Galéria - kattintson a képre

Ahogy az eddigiekből is kiderült, az M3-as a látványos műszaki megoldások ellenére még kevésbé nevezhető utcai versenyautónak, mint az elődje, inkább drága, luxuskivitelű élményautónak neveznénk, amely azért a versenypályák nyílt napjain sem tűnik idegennek. Ennek a biztos jele többek közt, hogy bele került a sokat vitatott i-Drive rendszer egy újabb változata is, amelyen keresztül többek közt a futómű és a motorvezérlés egyes paraméterei is átállíthatók.

Az új M3-as forgalmazását az ősz folyamán kezdik Nyugat-Európában, azt azonban még nem tudjuk, hogy Magyarországra mikor és milyen árcédulával érkezik.

Már készül a kupé-kabrió is


Galéria - kattintson a képre
München közelében futott össze egy kedves olvasónk a képeken látható próbajárművel, amelyen az M3-as jellegzetességei mellett a 3-as kupé-kabrió teteje látható. A lényeges részleteket nem is nagyon takargatták a gyáriak, így aligha tévedünk nagyot, ha feltételezzük, hogy a leggyorsabb hármas nyitható tetejű változatával már az idén, vagy legkésőbb a jövő év elején találkozhatunk valamelyik nagyobb autókiállításon.