BMW CS: óriásszedán kupé testtel

2007.04.20. 09:47

Az Auto Shanghai egyik meglepetése a szokatlan felépítésű luxusautó-tanulmány.


Galéria - kattintson a képre

A CS Concept 5,1 méteres hosszával nagyobb, mint hetes BMW rövidebbik változata, de 1,36 méteres magassága, és 2 méter körüli szélessége még hatalmasabbnak láttatja. Ráadásul a tervezők minden idők legnagyobb BMW-veséivel, a karosszéria sarkaiba helyezett apró fényszórókkal és a 21 hüvelykes kerekekkel tovább fokozták az optikai csalódást, az elölnézeti fotók láttán olyan érzésünk támadhat, mintha a tanulmány szélessége egy autóbuszéval vetekedne. Oldalról viszont egészen más képet mutat a CS. Az íves tetővonal hosszú és alacsony kupénak láttatja az autót, csak a négy ajtó nem illik a képbe. Valójában a CS a Porsche Panamerához és az Aston Martin Rapide tanulmányához hasonló hibrid jószág. Nevezhetjük alacsony, sportos luxusszedánnak is, bár a gyártók a paradox hangzású négyajtós kupé megjelölést jobban szeretik.


Galéria - kattintson a képre

Sajnos magáról az autóról nagyon keveset árult el a BMW. Olyan apróságok kiderültek, mint hogy a műszerfal kapcsolói egy újszerű kerámiából készültek, viszont a fontosabb műszaki megoldásokról legfeljebb találgathatnánk, a gyártó egyetlen szóval sem említi a motor, a váltó vagy a futómű megoldásait. Az egyetlen támpontot a belső tér fotója jelenti, amelyen szokványos váltókar, de csupán két pedál látható, azaz valamiféle félautomata váltót alkalmazhattak a CS tanulmányban.

Egyelőre nem derült ki, hogy a BMW-nek mi a célja a kupéforma, négyüléses szedántanulmánnyal. Elképzelhető, hogy egy hasonló típussal fogják kiegészíteni a következő 7-es sorozatot, de az is lehet, hogy az új hetes vonásait láthatjuk a CS Concepten.