Jöhet a hibrid hajtású Ferrari?

2007.05.31. 13:12

A maranellói sportkocsigyártónak is gondot jelent a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése, amelyet az Európai Unió követel meg az autógyártóktól. A tervek szerint 2012-ben lép életbe az a szabály, amely az EU területén forgalmazott autók szén-dioxid-emisszióját 130 g/km-ben maximálná. A Ferrari szerencséje például az önálló Porschéhoz vagy a BMW-hez képest, hogy az EU a határérték betartását gyártónként átlagban követeli meg, így a maranellóiak a Fiat-csoport kvótájához csatlakozva nem kényszerülnek akkora fejlesztésekre, mint a riválisaik.

Ennek ellenére igen nehéz a dolguk a Ferrari mérnökeinek, hiszen tartaniuk kell magukat a vezetőség ígéretéhez, amely szerint az autók teljesítménye semmiképp nem csökkenhet. Ugyanakkor a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez a fogyasztás visszafogásán keresztül vezet az út, ami vagy a teljesítmény csökkentésével, vagy a hatásfok növelésével érhető el. Állítólag ma már a Formula 1-es csapat egyes fejlesztői is ezen a problémán dolgoznak, de végleges megoldást még nem találtak.

Massimo Fumarola, a Ferrari termékfejlesztési igazgatója azt mondja, ha másképp nem megy, a fogyasztás mérséklése érdekében akár hibrid hajtásláncot, fékenergia-visszatápláló rendszert vagy közvetlen befecskendezéses benzinmotort is hajlandóak készíteni.