Bemutatkozik a Mercedes C63 AMG

2007.07.04. 12:30

A stuttgartiak sem maradhatnak ki a középkategóriában dúló teljesítményversenyből, ezért elkészítették BMW M3-as legújabb ellenfelét, a Mercedes C63 AMG-t.

Ahogy a típus nevéből is sejthető, az autó az AMG 6,3 literes, feltöltő nélküli V8-asát kapta meg, igaz, kissé visszafojtva. A C osztályba a nyolchengeres 450 lóerős változata kerül, 600 Nm-es csúcsnyomatékkal, amelyből 500-at 2000-es és 6250-es percenkénti fordulatszám között bármikor mozgósíthat a sofőr. A motor fölényes erejének köszönhetően a C63 AMG jobban gyorsul, mint a BMW M3-as vagy az Audi RS4-es, még annak ellenére is, hogy a teljesítményből elvesz valamennyit a hétsebességes, kézzel is kapcsolható automata váltó. A 100 km/h-s tempó akár 4,5 másodperc alatt is elérhető vele, és a végsebessége csak az elektronikus korlátozás miatt nem haladja meg a 250 km/h-t.

A nyers teljesítmény persze semmit sem érne megfelelő futómű és fékrendszer nélkül. Az AMG mérnökei a szériaváltozatokéinál sokkal nagyobb merevségű rugókat építettek be gáztöltésű lengéscsillapítókkal párosítva, az autó nyomtávját pedig 35 mm-rel kiszélesítették. A megfelelő tapadást 18 hüvelykes felnikre szerelt 235/40-es első és 255/35-ös hátsó gumik biztosítják, sőt, extraként azonos szélességű, de 19 hüvelykes felnikre illeszkedő, még alacsonyabb profilú abroncsokat is kínálnak a típushoz. A megfelelő lassulásról elöl 360 mm-es féktárcsák és hatdugattyús féknyergek, hátul 330-as tárcsák és négydugattyús féknyergek gondoskodnak. A fékrendszer a Mercedes szerint egyáltalán nem hajlamos az erővesztésre nagy terhelésnél sem.

Egy AMG modell elképzelhetetlen lenne látványos optikai elemek nélkül, de a C63-as esetében sem estek túlzásba a tervezők. A szélesített sárvédőkön és a nagy kerekeken kívül csupán az átalakított első lökhárító, a motorháztető domborításai, hátsó szárnyat kiváltó hátsó diffúzor és a mellette kilógó négy hatalmas kipufogóvég árulkodik róla, hogy nem valamelyik gyengébb C osztályos Mercedest látjuk. Belül is egész visszafogott az összkép. Jó oldaltartású sportüléseket, lyuggatott pedálokat, bőr bevonatú kormánykereket és néhány alumínium díszbetétet építettek az autóba, de a feltűnősködés látszatát itt is elkerülték.