Audi Q7 hibrid hajtással

2007.09.03. 12:21

Az idei Audi TechDay szemináriumon mutatták be az óriási terepjáró benzin-elektromos változatának prototípusát. Úgy tudjuk, az autó hajtásrendszere már nem változik, bár a gyártására még nem készültek fel, így a szériaváltozatra még várnunk kell.


A Q7 Hybrid párhuzamos rendszerű hajtást kapott - ez működési elvében a Toyota rendszeréhez hasonlít leginkább -, azaz a villanymotor és a belső égésű motor külön-külön és együtt is hajthatja az autót. A prototípusban egy 3,6 literes, 280 lóerős, 375 Nm csúcsnyomatékú, benzines V6-os dolgozik, amelyet egy 34 kW, azaz 46 lóerő teljesítményű és 285 Nm nyomatékot szolgáltató háromfázisú szinkronmotor egészít ki. A két motor együttes nyomatékának köszönhetően a 2,48 tonnás szörnyeteg akár 7,6 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-s tempót,


60-ról 120 km/h-ra pedig 12 másodperc alatt gyorsulhat. Mindeközben az átlagfogyasztása egész barátságos: 9,8 liter benzinnel is megelégszik 100 kilométeren, szemben az azonos benzinmotorral felszerelt modellváltozattal, amely 12,7 litert hörpöl fel ugyanekkora távon. A Q7 hibrid változatát kis sebességnél a villanymotor önmagában is hajthatja, igaz, csak rövid távon. Teljesen feltöltött akkumulátorokkal az autó két kilométert tehet meg 50 km/h-s sebességgel, mielőtt a rendszer beindítaná a benzinmotort.

A Q7 Hybrid várhatóan még ebben az évtizedben gyártásba kerül, sőt a hozzá kifejlesztett hajtáslánc várhatóan más típusokban - így a VW Touaregben és a Porsche Cayenne-ben - is felbukkan majd.