Audi RS6 Avant: megalomán nehézatléta

2007.09.05. 10:30

Az A6-osból kialakított sportkombi a nagy számok autója: erősebb és nehezebb, mint bármelyik vetélytársa, és ez látszik is rajta.


Galéria - kattintson a képre

Az Audi tervezői az A6 Avant karosszériáját raliautókat idéző sárvédőszélesítésekkel, 19 hüvelykes felnikkel, 255/40-es gumiabroncsokkal és hatalmas első légbeömlőkkel egészítették ki, így az RS6 Avant megjelenésében nagyjából annyi a légiesség, mint egy kifejlett szélesszájú orrszarvúban. A drabális külső azonban egyáltalán nem tűnik túlzásnak az autó műszaki megoldásai mellett, hiszen az RS6-os a valaha épített legerősebb szériatípusok egyike.

Ugyanazt az 5,2 literes V10-es motort kapta meg, amellyel az S6-osban és az S8-asban is találkozhattunk már, de ezúttal két turbófeltöltőt illesztettek a motorra, amely így 580 lóerős lett. A teljesítménynövekedés kevésnek tűnhet az S8-as motorjának 450 lóerejéhez képest, de az RS6-os V10-ese elképesztően nyomatékos: a 650 Nm-es csúcsérték 1500-as percenkénti fordulatszámtól 6250-es fordulatig folyamatosan rendelkezésre áll, és alighanem így is visszafogták valamelyest a tízhengerest, hogy a hatsebességes Tiptronic váltót ne szaggassa szét az első nagyobb gázadásra.


Galéria - kattintson a képre

Ezzel a motorral elvben a leggyorsabb gyári ötszemélyes autó lehetne az RS6 Avant, de a gyári adatok szerint 4,6 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, és 14,9 másodperccel az indulás után már 200-zal száguldhat, azaz nem gyorsul sokkal jobban, mint két nagy vetélytársa, a Mercedes E63 AMG és a BMW M5-ös. Mindez annak köszönhető, hogy az Audi sportkombija nemcsak látványra nehézkes; üresen 2025 kilogrammot nyom, bő 150-nel többet, mint a konkurensek. Természetesen a végsebességben sincs különbség: itt is elektronikus leszabályozással állították be a 250 km/h-s csúcsértéket. A csoda az, hogy az Audi szörnyetege mindemellett akár egész takarékosan is vezethető: elvben 13,9 liter benzinnel is megtehet 100 kilométert, már ha akad olyan sofőr, aki ilyen hosszú távon képes rá, hogy egyszer se nyomjon neki egy kövér gázt.

A tervezők persze mindent megtettek, hogy a nagy súly kanyarban ne legyen zavaró. Az RS6 Avant természetesen állandó összkerékhajtású. Az erőátvitel a hajtónyomaték 60%-át juttatja a hátsó kerekekre, 40% jut előre, így hasonlóan viselkedik, mint a hátsókerék-hajtású autók, de biztosabban viszi az útra az erejét azoknál. Ráadásul az RS4-esben használt, Dynamic Ride Control fantázianevű, elektronikusan vezérelhető csillapítású lengéscsillapítókat is megkapja az RS6-os: így próbálják ellensúlyozni az autó bő két tonnájának nehézkességét.


Galéria - kattintson a képre

A nagy testnek persze előnyei is vannak. Az RS6 Avant 565, az ülések lehajtásával pedig 1660 literesre növelhető rakterével az 500 lóerő feletti kategória legtágasabb személyautója. Aki kedvet kapott volna egy ilyen hatalmas lóerőgyár megvásárlásához, az egy darabig még csak álmodozhat róla. Ugyan már a Frankfurti Autószalonon kiállítják, de csak 2008 áprilisától lesz kapható, méghozzá egy kisebb vagyonért. Németországban 101 750 euró, azaz napi árfolyamon számolva csaknem 26 millió forint lesz az ára.