Flextreme: konnektoros dízel-hibrid az Opeltől

2007.09.10. 09:39

A GM Europe is épített egy tanulmányt az E-Flex hajtásrendszer köré.


Galéria - kattintson a képre

A Flextreme külsőre nem is emlékeztet amerikai testvérmodelljére, a Chevrolet Voltra . Az Opel formatervezői alacsony egyterű-karosszériát terveztek hozzá, amely arányaiban leginkább a Seat Leonra emlékeztet. Az orr-részt a bumerángforma lámpák uralják, az oldalnézetet pedig az óriási kerekek, és a hátsó sárvédőívek felett kialakított jellegzetes váll mellett az ajtókon végigfutó L-alakú mélyedés teszi jellegzetessé. A meglepetés erejéből azonban sokat elvesz, hogy a tavasszal bemutatott GTC tanulmányt szinte ugyanezekkel a formákkal próbálták jellegzetessé tenni.

Az Opel koncepcióautó belülről persze sokkal érdekesebb, mint kívülről. A padlólemezt és az elektromos rendszer egy részét ugyan a Chevrolet Voltból vették át, de az Opel mérnökei alaposan átdolgozták a hajtásláncot is. A Li-ion akkumulátorok ugyan itt is tölthetők háztartási elektromos hálózatról,


Galéria - kattintson a képre

de menet közben nem benzinmotorral, vagy üzemanyagcellával oldják meg a szükséges töltöttségi szint fenntartását: egy kis turbódízel motor indul be, ha a telepek merülőben vannak. Az 1,3 literes, Fiat eredetű, 70 lóerős négyhengeres közvetlenül nem vesz részt a hajtásban, csupán egy generátort hajt, így szolgáltatva energiát az első kerekeket forgató 120 kW, azaz 165 lóerő teljesítményű villanymotornak. Erre amúgy viszonylag hosszú út után kerül sor. Óvatos használat mellett a Flextreme egyetlen töltéssel akár 100 kilométert is elmegy tisztán villanyautóként. A dízelmotor beindulása után azonban még sokáig nem kell benzinkutat keresnie az Opel tanulmány sofőrjének, elvben akár 775 kilométer is megtehető az autóval egyetlen tank gázolajjal.


Galéria - kattintson a képre

Manapság nehéz feltűnést kelteni egy ilyen, tojásforma tanulmányautóval, ha nem mutat valami igazán érdekeset. Üvegtetőt, vagy fura lámpákat bármelyik gyártónál láthat, aki ellátogat a Frankfurti Autószalonra, ezért az Opel tervezői egy egész szokatlan ötlettel álltak elő. A Flextreme hátuljában egy Segway roller szállításához alakítottak ki helyet, és azt is megoldották, hogy az elektromos kétkerekűeket ne kelljen külön tölteni, ha lemerültek, a tanulmányautó akkumulátorából juthatnak friss energiához. Így a Flextreme tökéletes jármű lehetne lusta városi embereknek. Tiszta villamos hajtással elvisz az úti cél közelébe, onnan az ajtóig pedig a Segway roller kíméli a lábakat.